Traidy.se

Socialt entreprenörskap: Sälj eller skänk dina saker till förmån för djuren!

Pressmeddelande   •   Okt 20, 2010 15:47 CEST

På Sveriges snällaste marknadsplats Traidy.se, kan privatpersoner och företag skänka eller sälja saker och låta hela eller delar av beloppet stödja välgörenhet.

Den senaste ideella organisationen som ansluter sig som mottagare på Traidy.se är Forska Utan Djurförsök. Forska Utan Djurförsök arbetar för att ersätta djurförsök, framförallt genom att finansiera forskning för att utveckla moderna djurfria metoder. Många djurförsök har kunnat ersättas tack vare stöd från Forska Utan Djurförsök. Deras första insamlingskampanj på traidy.se handlar om att rädda djur från kemikalietester.

Man kan stödja kampanjen genom att köpa, sälja eller skänka t ex begagnade och billiga möbler, begagnat för barnfamiljen, billiga begagnade barnkläder, billiga begagnade leksaker, begagnade barnvagnar, sportartiklar och mycket annat. Så rensa ur garderoben och förrådet och sälj eller skänk allt du inte behöver på Traidy.se till förmån för djuren!

Traidy.se - köp- och säljmarknaden som är lite bättre, mycket snällare.

Traidy.se drivs av Hjärtslag AB.