Sockerkoma

Sockerkoma inför julhandeln - skicka inte trista julkort!

Pressmeddelande   •   Dec 16, 2009 09:41 CET

Julkort är tråkiga, anser Sockerkoma. Därför lanserar Sockerkoma en ny onlinetjänst för dig som har tröttnat på traditionella vykort. Här blandas tomtar och änglar med zombier och bajshumor. Allt skickas som riktiga julkort i tjock, laminerad papp, direkt i brevlådan. Och Jenny Nyström lyser med sin frånvaro.
- Vi vill bara skapa lite julstämning, men på vårt eget sätt. Det är egentligen ingen större skillnad på änglar och zombier. Båda är döda, likbleka och äter hjärna, förklarar Hans Grüber, kundtjänstansvarig på Sockerkoma.

ROLIGARE OCH ENKLARE
En vanlig jul skickar svenska folket 40 miljoner julkort till varandra. En kär tradition som överlevt trots att enklare julhälsningar som mail och sms tagit plats. De flesta vill ändå ha sin julhälsning på julkort, enligt en färsk Sifo-undersökning.
- Och nästan alla köps i en butik, skrivs med kladdiga bläckpennor, frankeras med dyra frimärken och hamnar i brevlådan efter en omständlig promenad till Postens allt glesare lådor.
- Nästan ingen verkar veta att det går att skicka riktiga julkort direkt på webben. Och gammelmormor kommer inte att se någon skillnad! Dessutom kan man skicka kort fram till 22 december.

SATSAR PÅ EGNA MOTIV
Ett vanligt grepp bland onlinetjänster är att låta kunderna ladda upp sina egna bilder. Sockerkoma erbjuder istället sin egen design med krokiga tomtar och pepparkakiga skelett.
- Varför ska man skicka sina egna bilder? Har du sett ett fotoalbum så har du sett alla. Vill man skicka bilder på sina fula ungar så kan man lika gärna skicka bilder på våra.
En stämningsfull, traditionell och välsignad jul verkar inte vara Sockerkomas huvudsakliga mål.

Se mer på www.sockerkoma.se

Sockerkoma säljer riktiga vykort och grattiskort via nätet, direkt till postlådan. Se vårt fulla sortiment av vykort och julkort.