Söderberg & Partners

SÖDERBERG & PARTNERS: ÅHLUND ANALYS BLIR EN DEL AV SÖDERBERG & PARTNERS

Pressmeddelande   •   Sep 19, 2008 09:51 CEST

Du kan se hela pressmeddelandet inkl. bifogade filer här:

Söderberg & Partners expansion fortsätter. Åhlund Analys i Malmö under ledning av Henrik Åhlund har valt att bli en del av Söderberg & Partners.  Åhlund Analys har sedan länge delat samma kärnvärden som Söderberg & Partners. En riktig analys är fundamentet för att skapa en rådgivning som verkligen gör skillnad.

- I takt med att marknadens krav förändras var det ett naturligt steg för Åhlund Analys att ansluta sig till Söderberg & Partners. De delar vår syn om betydelsen av kvalitativ analys.
Söderberg & Partners investerar mer än någon annan i analys av försäkringsbolagens och bankernas produkter, säger Henrik Åhlund

Åhlund Analys levererar risk- och pensionsupplägg åt personal på framför allt större och medelstora internationella företag.

- Med hjälp av Söderberg & Partners regionala spridning och administrativa system kan vi nu äntligen erbjuda en komplett helhetslösning åt våra kunder. Då vi har lång erfarenhet av utlandskontrakt till bl a Kina är det extra tillfredställande att kunna erbjuda representation på plats via Söderberg & Partners kontor i Peking, säger Henrik Åhlund

- Det är mycket glädjande att Åhlund Analys blir en del av Söderberg & Partners. Utöver att samgåendet tillför Söderberg & Partners en attraktiv kundgrupp, kommer Åhlund Analys expertis inom området utlandspensioner och pensioner för expatriater att komma hela Söderberg & Partnersgruppen till godo, säger Gustaf Rentzhog, VD för Söderberg & Partners

För mer information:

Gustaf Rentzhog, vd Söderberg & Partners, tfn 08-451 50 01
Henrik Åhlund, tfn  040-642 50 45

Om Söderberg & Partners:

Söderberg & Partners är Sveriges ledande oberoende rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter. Söderberg & Partners har tillgång till Nordens största analysavdelning som dagligen följer försäkringsbolagen, bankerna, fondbolagen och investmentbankernas ur ett produktperspektiv. Företaget har idag över 100 000 kunder och över 400 medarbetare.