PLAYGROUND MUSIC SCANDINAVIA AB

SÖDRASIDAN I SAMARBETE MED PLAYGROUND MUSIC

Pressmeddelande   •   Aug 08, 2012 14:28 CEST

SödraSidan är utan tvekan en av Sveriges mest hårt arbetande hiphopgrupper. Under flera år har de jobbat underifrån och skapat sig en stark plattform att stå på. Detta visar inte minst deras YouTubesida med över 1500 prenumeranter och dryga 3 miljoner views. Förbluffande med tanke på att sidan registrerades så sent som i december 2010 och endast fyra videos lagts upp.

SödraSidan har samarbetat med respekterade rapartister som Mohammed Ali, Alpis och Kartellen och får ständigt mycket positiv respons, inte minst från förorterna.

Musikmagasinet Sonic gav dem ett stort uppslag tidigare i år och den 13 augusti släpps singeln”Fånga Dagen” som vi hoppas ska ge gruppen deras stora genombrott.
I och med släppet av nya singeln har SödraSidan inlett ett långsiktigt samarbete med Playground Music, nordens största oberoende skivbolag och distributör.

Patrik Larsson, A&R Urban, Playground Music, säger: ”Vi är otroligt glada för att SödraSidan valt att samarbeta med oss. De är hårt arbetande, väldigt motiverade för att få saker och ting att hända och inte minst väldigt talangfulla. Vi ser mycket fram emot att samarbeta ihop”.

Se videon till “Fånga Dagen” här: