Be Better Online AB

Sökmotoroptimeringsföretag från Göteborg krossar ljudvallen

Pressmeddelande   •   Nov 15, 2010 00:27 CET

Företaget Be Better Online Sweden AB som startades i augusti 2009 på Chalmers Teknikpark av Carl-Gustav Öberg (då 22 år gammal) har vuxit med rekordfart. Företaget har på ett års tid vuxit från en idé till en årsomsättning på över 5 miljoner, och på kontoren i Göteborg på Stigbergsliden och i Stockholm på Gamla Stan sitter det nu 9 personer - och det behövs ännu fler!

Be Better Online hjälper sina kunder att att öka sin försäljning genom att synas bättre när folk söker efter deras tjänster eller produkter i sökmotorer. Ett annat viktigt affärsområde är att förbättra kundernas webbplatser för att en besökare skall bli så lönsam som möjligt.

Be Better Online har lyft som en raket - helt utan kapital och finansiärer.

- "Vår största framgångsfaktor har utan tvekan varit att ha rätt personer i bolaget, vi är nu 4 delägare i bolaget med väldigt olika bakgrund och ett starkt driv. Våra anställda är helt fantastiska, och vi anställer endast personer som i våra ögon är sjukt duktiga. Vi har även hittat en positionering på marknaden som fungerat väldigt väl – men allt sådant är sekundärt i jämförelse."- Carl-Gustav Öberg, VD Be Better Online Sweden AB.

Genom en unik positionering och ett starkt driv på försäljningssidan har Be Better Online under första året lyckats att attrahera kunder som Telia Sonera IC, Abba Seafood, PwC, Tetra Pak, Lekmer.se (MTG) och Inet.se.

- "Vi har ett arbetssätt som i grund och botten handlar om mycket manuellt hårt arbete - efter noggranna analyser och strategier. Genom vår spetskompetens kan vi hjälpa våra kunder att kostnadseffektivt öka deras tillströmning av kunder från sökmotorer." - Carl-Gustav Öberg, Be Better Online.

Bolagets ledning består idag av Göteborgarna Carl-Gustav Öberg (24 år) - entreprenör som sedan 13-årsåldern arbetat med sökmotoroptimering och webbutveckling, Marcus Haglid (30 år) - tidigare vice VD för Uventures AB, grundare till det amerikanska bolaget Capricorne Villas och utbildad vid Handelshögskolan i Stockholm och Max Wimnell (23 år) - med en tidig karriär inom försäljning hos Academic Work i bagaget.

Företagets personal är likt dess ledning ung, med en genomsnittlig ålder på 23,9 år på de 9 som arbetar med Be Better Online.

När de nu gått in på sitt andra år ligger fokuset på att rekrytera rätt personal för att kunna säkerställa högklassig leverans till kunderna.

- "Vårt största utmaning just nu är att hitta rätt personal för rekrytering. Med vår kraftiga tillväxt behöver vi ständigt komma i kontakt med erfaren personal inom sökmarknadsföring som snabbt kan bli en självgående del i vårt team." - Carl-Gustav Öberg, Be Better Online.

Är du bäst i Sverige på sökmarknadsföring? Maila rekrytering@bebetteronline.com.

Mer information om Be Better Online finns på vår webbplats, http://www.bebetteronline.com/.

Kontakt: Carl-Gustav Öberg, Be Better Online Sweden AB, Stigbergsliden 7, 414 63 Göteborg, telefon 031-788 02 50, e-post carl-gustav@bebetteronline.com