MediaAnalys AB

Sökordsmarknadsföring ökar mest 2009

Pressmeddelande   •   Jan 21, 2010 10:19 CET

Varje månad sedan starten i augusti 2006, sammanställer Sveriges Mediebyråer aktuella investeringar som görs inom media. Den senaste rapporten från december 2009 visar på glädjande siffror för sökordsmarknadsföring. En ökning med hela 31 procent gör mediekategorin till en riktig vinnare.

"Den överlägsna vinnaren 2009 är sökordsmarknadsföring som har ökat med 35 procent jämfört med 2008. Radio har också ökat betydligt jämfört med marknaden i övrigt, samtidigt som kategorin även har tappat investeringar jämfört med 2008. I övrigt ser vi tyvärr stora nedgångar i investeringarna för samliga medieslag, säger Staffan Slörner, vd för Sveriges Mediebyråer.

Med ständigt nya produkter som lanseras så är marknadsföring på internet en investering som både är intressant och som framförallt ofta visar sig generera flerfalt tillbaka.

Läs mera på Sveriges Mediebyråer

Om MediaAnalys

MediaAnalys är ledande i Sverige inom internetmarknadsföring. MediaAnalys har hjälpt fler än 2500 företag att få nya kunder via nätet, och i synnerhet via sökmotorerna såsom Google och Yahoo.MediaAnalys vision är att vara den självklara partnern när det gäller sökmarknadsföring i Norden, såväl för stora som små företag.

MediaAnalys hjälper Ditt företag med sökmotoroptimering & PPC

Välkommen med Er förfrågan!

info[at]mediaanalys.se