Sörmlands turismutveckling AB

Sörmland och Östergötland säljer produkter gemensamt i London

Pressmeddelande   •   Nov 04, 2013 08:42 CET

Sörmland kommer tillsammans med Östergötland delta i Visitswedens monter på World Travel Market i London 4-7 november. Regionerna kommer att synas tillsammans under namnet Stockholm Country Break.

Namnet Stockholm Country Break gör att utländska researrangörer direkt förstår att regionerna gemensamt kan erbjuda produkter väldigt nära Stockholm. Detta är intressant för den brittiska marknaden som har många bra flygförbindelser till Stockholm, Sörmland och Östergötland. Genom detta samarbete på mässan får Sörmland och Östergötland ett större och mer intressant utbud av exportmogna produkter att locka med. Stockholm Country Break kommer att ha en utställarplats i VisitSwedens del av Skandinaviens monter.

Åsa Malmqvist från STUA kommer finnas på plats 4-5 november och sälja in både sörmländska och östgötska upplevelser. "Totalt har vi dessa två dagar 11 st inbokade möten både med researrangörer och press, men vet av tidigare erfarenhet att det brukar bli många spontanmöten på plats", säger Åsa Malmqvist. Några av de upplevelser som Sörmland kommer visa upp är bland annat: Öster Malma och deras Wildlife Park, cykelresor med Nordic Travel och Julita Gård.

På ett säljmöte lyssnar varje utställare på vad researrangören söker och presenterar sedan de produkter som matchar efterfrågan. Ofta vill en researrangör själv se att produkten håller hög kvalitet innan de börjar sälja den och i de fallen bjuder vi in dem till en visningsresa i regionen. WTM är en årlig fackmässa för resenäringen. Mässan hålls i London och pågår i fyra dagar.

Kontakt: Åsa Malmqvist, Projektledare Internationell Affärsutveckling, tel 0155-22 27 75

Vår affärsidé är:
”Att utveckla dig och dina affärer för att bättre möta framtidens gäster!”