Sofacompany

Sofacompany öppnar sitt tredje showroom i Sverige

Pressmeddelande   •   Jun 18, 2018 11:48 CEST

Det danskgrundade möbelföretaget Sofacompany öppnar nytt inspirerande showroom utanför Göteborg - där kunderna kan testa produkterna, uppleva sortimentet och få hjälp med valet av möbler. I slutet av sommaren öppnar det nya showroomet portarna.

Sofacompany grundades 2012 i Danmark av paret Rudolph med drömmen om att erbjuda god möbeldesign i hög kvalité till schyssta priser. Detta genom att hantera alla led utan mellanhänder och försäljning online. Snart öppnar företaget sitt tredje showroom i Sverige, på en historisk plats 20 minuter utanför centrala Göteborg.
Showroomet på 400kvm kommer att öppna i en gammal bruksbyggnad på utflyktsmålet Nääs Fabriker i början av september. Nääs Fabriker ligger 3 mil öster om centrala Göteborg och där finns bland annat hotell, badhus, kafé och restaurang, samt butiker, utställningar och pop-ups. Väl värt ett besök.

"Vi har länge letat efter en lokal i Göteborgs-området och när vi satte vår fot på Nääs Fabriker föll allt på plats; vi längtar efter att få låta visa våra produkter i en så inspirerande miljö som på Nääs”, säger Philip Magnusson, CM på Sofacompany Sverige.

I showroomet kommer besökarna att kunna uppleva och provsitta stora delar av sortimentet, se alla olika tygvarianter och ta med gratis tygprover hem, få inspiration och hjälp med valet av möbler och kunna lägga beställningar direkt på plats. Önskar man få med produkter direkt hem är det kuddar, väggdekor och möbelvård som säljs på plats – större produkter beställs med hemleverans och lagervaror kan levereras redan 1 till 2 veckor senare.

Sedan tidigare har Sofacompany två showroom. Ett på Roslagsgatan 15 i Stockholm, öppet veckans alla dagar och ett på Engelbrektsgatan 5 i Huskvarna, lättåtkomligt intill E4an.

Adress: Nääs Fabriker, Spinnerivägen 1, 448 51 Tollered
Öppning: 7 september

Sofacompany är en dansk inredningsbutik, med sitt eget designteam och egen produktion. Företaget är resultatet av grundarna Cathrine and Christian Rudolphs dröm om att utmana den existerande möbelindustrin. Visionen är att erbjuda hög kvalitativa designmöbler till mycket konkurrenskraftiga priser. Det görs möjligt genom ett unikt koncept där man slopar fördyrande mellanhänder.

Sofacompany har sitt huvudkontor i Danmark och dotterföretag i Sverige, Norge, Tyskland, Holland, Belgien, Schweiz, Polen, Sydafrika och Vietnam. Sofacompany har showroom i Köpenhamn, Århus, Amsterdam, Antwerpen, Rotterdam, Stockholm, Stavanger, Oslo, Berlin, Zürich, Bern, Sopot, Warszawa, Johannesburg, Kap Staden and Ho Chi Minh.

Vår hemsida: https://se.sofacompany.com