Universal Music Sweden

Sofia Karlsson medverkar i Skavlan

Pressmeddelande   •   Sep 29, 2014 14:37 CEST

Fyrfaldiga Grammisvinnaren Sofia Karlsson är tillbaka!

Fredagen den 3 oktober uppträder Sofia Karlsson på Skavlan med aktuella singeln ”Dalarna från ovan". Singeln är det första smakprovet från albumet “Regnet faller utan oss”, som släpps den 15 oktober.

Efter alla framgångar, år av turnerande, listplaceringar och guldskivor är det äntligen dags för det nya materialet att se dagens ljus. Tillsammans med låtskrivarpartnern Andreas Mattsson (Popsicle, musiken till Gardells Torka aldrig tårar utan handskar etc) har Sofia satt ihop bitarna på albumet.

För att hitta texterna om sitt liv av idag har Sofia under de senaste tre åren rest runt mellan lägenheten i Gamla stans Bellmankvarter, Senegal i Västafrika och en cirkushusvagn i franska Bretagne.

”Regnet faller utan oss” är producerad av Espen Lind och Bjørn Nessjø, som bland annat skrivit och producerat åt artister som Beyoncé, Sissel Kyrkjebø, Mary J Blige och Emeli Sandé.

Den 24 oktober startar Sofia Karlsson sin höstturné på Södra Teatern i Stockholm.