Makaki Music

Sofia Talvik ger tre exklusiva sommarkonserter i Sverige.

Pressmeddelande   •   Jul 22, 2019 18:02 CEST

Göteborgsfödda Sofia Talvik har varit något av en doldis i Sverige de senaste åren då hon har spenderat mestadelen av sin tid på turné i USA och Tyskland. I år släpper hon sitt 8e studioalbum ”Paws of a Bear” och promotar det genom att göra en stor världsturné med spelningar i Nya Zealand, Europa och USA, och passar då också på att komma hem för några spelningar i Sverige.

AUGUSTI 2, 2019
Restaurang Mastmagasinet
Adress: Södra Hamngatan 5, 68131 Kristinehamn

AUGUSTI 6, 2019
Musikbåten Blidösund
Address: Skeppsbron, 11130, Stockholm
Avgång: 18.30 (ombordstigning 17.50)
Från: Skeppsbron nedanför Slottet
Åter: 22.15
Biljetter: http://www.blidosundsbolaget.se/musikbaten/

AUGUSTI 7, 2019
Goodnight Sun (Skanörs Båtklubb)
Adress: Hamnvägen 1, 23930, Skanör
Biljettpris: Gratis inträde

--

2015 släppte hon Americana-albumet “Big Sky Country” med låtar inspirerade av hennes första långa USA-turné, och det blev hyllat i både svensk och utländsk press. Bland annat blev det utvalt till årets 4e bästa Americana-album av tidningen The Telegraph i England och Per Bjurman skrev en hel krönika om det i Aftonbladet:

”Big Sky Country” är det bländande resultatet. Titellåten må vara enda regelrätta reseskildringen, men den episka odyssén över kontinenten har format samtliga sånger – lätt de bästa Orusts lätt countryfierade Joni Mitchell skrivit under sin tio år långa skivkarriär.”

Hon har spelat stora festivaler som Lollapalooza och SxSW, samt öppnat för artister som Maria McKee och David Duchovny (Arkiv X, Californication) men det är i den intima miljön på en mindre scen som hon känner sig mest hemma, och där hennes styrka som artist skiner som starkast. Låtar som vandrar i gränslandet mellan 60tals-folk och Americana blandas med personliga berättelser från hennes liv ”on the road”.

Label Manager:

Jonas Westin