Sofie Bly AB

Sofie Bly, designerskor med hållbarhetsfokus satsar nu stort!

Pressmeddelande   •   Dec 15, 2015 11:43 CET

Under 2015 har Sofie Bly arbetat med att utveckla varumärket och sin affärsmodell och en erfaren försäljningschef med 20 års erfarenhet från modebranschen samt en rutinerad ekonomichef har

8 nya marknader och en turnover på 3 704 KEUR på 5 år är målet. Sofie Bly ska även utveckla sina kollektioner och göra andra assessorer som väskor och sjalar i framtiden.

"Vi har ett antal huvudfinansiärer som kommer att ta större poster men samtidigt har vi en idé om att vi vill ha in delägare som precis som vi brinner för både mode och vår miljö och framtid. Personer som vill vara med på den resan vi har framför oss och vara ambassadörer och hjälpa till att föra ut och sprida vårt budskap om miljövänligt mode." säger Sofie Bly

"VEGAN-kollektionen har fått stort genomslag i Italien bland annat" säger designern själv. "Där har vi redan flera showroom som väntar på AW 2016 kollektionen för att få börja sälja den. Intresset för djurvänligt mode börjar växa sig stort runt omkring i världen och vi kommer att satsa stenhårt på att bevisa för alla modeintresserade att miljövänligt mode inte behöver vara tråkigt!

www.sofiebly.se