Akademikerförbundet SSR

Sofie Somansson från Norrköping ny ordförande i Akademikerförbundet SSRs studentråd

Pressmeddelande   •   Maj 11, 2004 14:28 CEST

I helgen har Akademikerförbundet SSR valt studentrådsstyrelse för verksamhetsåret 2004/2005. Norrköpingsbon Sofie Somansson valdes till ordförande.
Sofie Somansson är 24 år gammal och bosatt i Norrköping. Hon studerar på programmet för Samhälls- och kulturanalys 160 poäng i Norrköping.
Nya i styrelsen är också ledamöterna: Fazelhadi Ziarmal från Stockholm, Oscar Ydrefelt från Malmö, Lotta Olsson från Lund, Anders Nordenberg från Umeå och Malin Andersson från Karlstad.
Till omval i ytterligare ett år valdes: Ann-Sofie Kall, vice ordförande från Mjölby samt ledamöterna Christina Raileanu från Malmö och Katarina Petersson från Malmö.
I studentrådet ingår således: ordförande Sofie Somansson från Norrköping, vice ordförande Ann-Sofie Kall från Mjölby, samt ledamöterna Oscar Ydrefelt från Malmö, Christina Raileanu från Malmö, Katarina Petersson från Malmö, Anders Nordenberg från Umeå, Fazelhadi Ziarmal från Farsta, Lotta Olsson från Lund och Malin Andersson från Karlstad.
Studentrådet består av 9 ledamöter som väljs för ett år i taget. Tre av studentrådets ledamöter valdes också till ledamöter i Akademikerförbundet SSRs förbundsstyrelse: ordföranden Sofie Somansson, vice ordförande Ann-Sofie Kall samt ledamoten Oscar Ydrefelt.

För mer information kontakta:
Sofie Sommansson tfn: 070 – 601 77 72

Akademikerförbundet SSR organiserar ungefär 46.000 ekonomer, samhällsvetare, personalvetare,
beteendevetare och socionomer. Förbundet är det fjärde största inom centralorganisationen SACO.