Capitol Music Group Sweden

SOFO RECORDS: Ny singel med Ida Redig!

Pressmeddelande   •   Feb 06, 2013 14:25 CET

Idag släpps singeln ”Everywhere” som är Ida Redigs egen tolkning av Fleetwood Mac-klassikern – låten är också ledmotiv i den kommande svenska romantiska komedin ”Små citroner gula” som har premiär den 20 februari.

Ida Redig släppte sitt kritikerrosade debutalbum ”Standing Here” 2010. Bland annat har hon varit förband till Marit Bergman, Kris Kristofferson och Titiyo, spelat på Peace & Love och uppträtt på P3 Live! Just nu befinner hon sig i slutskedet med att färdigställa sitt andra album och precis som med debutalbumet ”Standing Here” har hon skrivit och producerat själv, men denna gång även samarbetat med Kristofer Östergren från Melody Club. Ida har bytt gitarren mot piano, produktionerna är större, musiken talar sitt eget tydliga språk - Ida har mognat, utvecklats och landat med sin musik.

Lyssna på låten här:

Lionheart Music Group etablerades under namnet Lionheart Records 1990 och har sedan dess haft stora framgångar såväl på hemmaplan som internationellt.  Tillsammans med artist- och managementbyrån MLP och förlaget Lionheart Music har vi ända från starten haft en unik ställning i svenskt nöjesliv, då vi alltid har kunnat erbjuda våra artister och låtskrivare – och även våra samarbetspartners – en helhetslösning.  Under 2012 byter också MLP namn till Lionheart Music Group, vilket gör vår arbetsmodell ännu tydligare! Inom musikutgivningen ingår också lablarna SoFo Records och Kavalkad. Sedan augusti 2007 är vi ett fristående bolag inom Universal Music-koncernen, världens största skivbolag.