Infor

SoftBrands köper Amadeus affärslösningar för hotellbranschen

Pressmeddelande   •   Sep 27, 2010 09:24 CEST

Befintliga system kompletteras med nya lösningar och innovativ teknik

SoftBrands, ett dotterbolag till Infor, köper Hotel Property Management Systems (PMS)-delen av Amadeus IT Group, världens ledande leverantör av affärslösningar för resebranschen.

I och med uppköpet är SoftBrands nu världens näst största leverantör av affärssystem för hotell- och restaurangbranschen med en kundbas på mer än 9 700 fastigheter i Europa, Amerika, Mellanöstern och Asien. Avtalet gör att SoftBrands kan ge bättre service till sina kunder, som innefattar såväl internationella hotellkedjor som mindre, oberoende hotellkedjor.

SoftBrands kommer att stödja och underhålla alla befintliga Amadeus PMS-system, vilket gör att kunder kan fortsätta använda sin nuvarande mjukvara. Dessutom får de tillgång till en rad kompletterande lösningar och den allra senaste tekniken.

SoftBrands kommer även att erbjuda enkel integration med SoftBrands HMS, en affärslösning baserad på Infor ION. Lösningen kombinerar olika funktioner för att hantera gäster, rum, priser, bokningar, distribution med mera. Detta gör att internationella hotellkedjor endast behöver arbeta mot en enda gästdatabas.

– Amadeus Property Management Systems är ett perfekt komplement till våra befintliga produkter och gör att vi kan leverera lösningar till hotell världen över. SoftBrands HMS, det senaste tillskottet i vår produktfamilj, kombinerar det bästa av våra befintliga lösningar. Vi kan erbjuda HMS som antingen en molntjänst eller en fysisk lösning som placeras på plats, vilket uppskattas av såväl kunder som branschfolk. Vi kommer att dra nytta av den kunskap och de immateriella rättigheter som finns inom Amadeus PMS-divisionen för att kunna lansera den nya lösningen globalt så snart som möjligt, säger Tracy Flynn, ansvarig för hotell- och restauranglösningar på Infor.

Amadeus IT Group har sin bas i Paris och har fler än 4 200 kunder i Europa och på tillväxtmarknader.

Mer information:
Infors lösningar för hotell- och restaurangbranschen: http://www.infor.com/solutions/hospitality/
SoftBrands HMS: http://www.infor.com/hospitality/HMS

För mer information, kontakta:
Tanja Hossfeld, Infor
tanja.hossfeld@infor.com

Anna Lagerkvist, Cloudberry Communications
anna@cloudberry.se

Infor erbjuder sina drygt 70 000 kunder bättre och mer samarbetsinriktade affärssystem. Infors mjukvara är lätt att köpa, enkel att använda och smidig att hantera. Infors mjukvara är utformad för evolution, inte revolution. Det finns ett bättre sätt: för att ta reda på mer, besök www.infor.com.