Blås och Knåda

Pressmeddelande   •   Dec 02, 2009 17:04 CET

”Softer Than Skin”, Separatutställning – keramik

Magdalena Nilsson, blås&knåda 20 februari – 10 mars 2010

blås&knåda presenterar stolt Magdalena Nilsson, som under våren 2010 har sin första separatutställning i övre galleriet!

”Mitt arbete handlar om kroppens köttsliga estetik och porslinets exakthet, om dess förgänglighet och fåfänglighet. Det är kroppens oformlighet i kontrast till artificiella objekt, blankt glas och skyltdockedelar. Det är framförallt gjutet porslin, men med inslag av andra material, i en färgskala av skrovlig eller blank svärta till rent porslinsvitt och rosa”.

Magdalena Nilsson avslutade sin magisterutbildning på Konstfack, Keramik och Glas 2005.  Hon har deltagit i flera utställningar, bl a med gruppen Save Our Souls, där hon är medlem sedan 2005, senast Eskilstuna Konstmuseum i år. Hon är också medlem i blås&knåda.

Välkommen att träffa Magdalena på en förhandsvisning fredag 19/2.

Vernissage äger rum lördag 20 februari. Samtidigt öppnar Kennet Williamssons utställning i galleriet.

För mer information, vänligen kontakta Boel Widell Henrikson, på tfn 08-442 02 56 eller 642 77 77; boel.henrikson@blasknada.com. Magdalena Nilsson når du på 0706-63 16 98, Pressbilder och CV finns på www.blasknada.com

VÄLKOMNA!

Boel Widell Henrikson, intendent