Softronic AB

Softronic levererar IP-telefoni åt Svenska Transportarbetareförbundet

Pressmeddelande   •   Feb 13, 2007 09:10 CET

Softronic har tecknat avtal om att leverera och implementera en ny IP baserad telefoniplattform för Svenska Transportarbetareförbundet och Transportarbetarnas arbetslöshetskassa med produkter från Wicom Communications. Detta innebär att Transportarbetareförbundet med placering på cirka 30 orter och 350 medarbetare får sin kundtjänst och kontorstelefoni helt IP baserad.

Transportarbetareförbundet går från en helt decentraliserad telefonilösning där avdelningarna själva har upphandlat telefoni, till att centralt bygga upp en telefonilösning för alla avdelningar att nyttja. "Nästa steg i arbetet med en förbättrad tillgänglighet för våra medlemmar är ett nytt koncept som går under arbetsnamnet 'Transport-på-direkten'. Genom denna lösning så kan vi nyttja redan gjorda investeringar i kommunikationslänkar och på ett effektivare sätt tillmötesgå våra medlemmar med service" säger Malin Bogsjö IT ansvarig Transportarbetareförbundet.

"Vi utvecklar tillsammans med Transportarbetareförbundet en medlemsserviceapplikation som är helintegrerad med telefonilösningen för att ge bästa service och support till deras medlemmar säger Anders Eriksson, VD Softronic AB"

För mer information kontakta:

Anders Eriksson, VD Softronic AB, 08-519 090 00

Softronic AB (Publ.)
Softronic är ett IT- och managementbolag som bidrar till kundernas affärsutveckling och ökade konkurrenskraft. Bolagets grundidé är att leverera IT för bättre affärer. Genom att kombinera erfarenhet och nytänkande inom spjutspetsteknik med kompetens inom strategi och affärsutveckling, tar Softronic ett helhetsansvar - från behovsanalys och utveckling av verksamhetskritiska lösningar till implementation och drift. Företaget grundades 1984 och har idag cirka 250 anställda fördelade på kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Estland. Softronic är noterat på Stockholmsbörsen Nordiska Listan Small Cap. www.softronic.se