Softronic AB

Softronic och Teleca tecknar Letter of intent

Pressmeddelande   •   Nov 13, 2006 14:18 CET

Softronic har tecknat en avsiktsförklaring med Teleca att ta över viss verksamhet i Stockholm. Affären avses att vara slutförd inom ett par veckor. I samband med förvärvet tecknas ett avtal att Teleca köper konsulttjänster.

Berörd personal inom verksamheten har mycket stor kompetens inom mobila tillämpningar kopplade till Windows-miljöer.

Telecomområdet är redan ett prioriterat tillväxtområde inom Softronic. Andelen av Softronics omsättning inom Telecom står idag för 18 % av verksamheten och detta förvärv skulle kunna innebära att andelen fördubblas.

För mer information kontakta:

Anders Eriksson, VD Softronic AB, 08-519 090 00

Softronic AB (Publ.)
Softronic är ett IT- och managementbolag som bidrar till kundernas affärsutveckling och ökade konkurrenskraft. Bolagets grundidé är att leverera IT för bättre affärer. Genom att kombinera erfarenhet och nytänkande inom spjutspetsteknik med kompetens inom strategi och affärsutveckling, tar Softronic ett helhetsansvar - från behovsanalys och utveckling av verksamhetskritiska lösningar till implementation och drift. Företaget grundades 1984 och har idag cirka 200 anställda fördelade på kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Estland. Softronic är noterat på Stockholmsbörsen Nordiska Listan Small Cap. www.softronic.se