Softronic AB

Softronics dotterbolag Consultus tecknar samarbetsavtal med Volvo CE International

Pressmeddelande   •   Okt 24, 2005 14:17 CEST

Consultus AB har i dagarna tecknat ett samarbetsavtal med Volvo CE International rörande utveckling av Volvo CE Internationals organisation och strategi.

"Consultus kompetens är ett gott stöd i vårt strategiska förändringsarbete. I vårt gemensamma arbete är vi både effektiva och på ett gott humör tillsammans." Lars-Gunnar Larsson, Vice President for Business Development and Quality, Volvo CE International

"Vi på Consultus är stolta över möjligheten att få bidra till utvecklingen av Volvo CE International, ett bolag som redan idag är en snabbväxande och framgångsrik global aktör" Stuart Pledger, senior konsult och kundansvarig på Consultus AB.

För mer information kontakta :
Stuart Pledger,
stuart.pledger@consultus.se
Consultus växel: 08-51 90 95 00

Consultus AB
Consultus stödjer företag och organisationer i utveckling, förändring och lärande. Consultus har sedan 1973, under ständig förändring och förnyelse, stöttat företagsledare och ledningsgrupper att utveckla sin verksamhet på ett sunt och uthålligt sätt.

Idag är vi totalt 20 konsulter på våra kontor i Stockholm och Malmö. Bolaget ingår i det börsnoterade Softronickoncernen samt är delägare i det europeiska partnerskapet ACE, Allied Consultants Europé. www.consultus.se

Softronic AB
Softronic är ett IT- och managementkonsultbolag som bidrar till kundernas affärsutveckling och ökade konkurrenskraft. Bolagets grundidé är att leverera IT för bättre affärer.
Genom att kombinera erfarenhet och nytänkande inom spjutspets- och Internetteknik med kompetens inom strategi och affärsutveckling, tar Softronic ett helhetsansvar - från behovsanalys och utveckling av transaktionsintensiva verksamhetslösningar till implementation och drift. Företaget grundades 1984 och har idag cirka 200 anställda fördelade på kontor i Stockholm, Malmö, Estland och USA. Softronic är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. www.softronic.se