Softtoys Characters & Promotion AB

Softtoys skriver avtal med Kiss & Bajs i Sverige AB

Pressmeddelande   •   Nov 11, 2011 15:44 CET

Softtoys har idag skrivit ett licens avtal med Kiss & Bajs i Sverige AB, genom licensen så får Softtoys producera och sälja ett antal kiss & bajs produkter samt utveckla digitala applikationer. "Vi är mycket glada att få arbeta med att utveckla ett mycket roligt och fint formgivet varumärke som kiss & bajs", säger Jacob Brøgger VD på Softtoys.

Kiss & Bajs ägs av Emma Megitt som har formgivit kiss & bajs karaktärerna. TIdigare har kiss & bajs sålts i Sverige samt ett antal andra länder runt om i världen. I Svergie sålde de spektakulära plush figurerna mest hos Design Torget.

Kiss & bajs konceptet passar perfekt in i Softtoys nya strategi som innebär att utveckla koncept med ett flertalet produkter samt digitala applikationer till barn.

Kiss & bajs produkter kommer att finnas i butik under hösten 2012 är tanken. En mobil applikation är tänkt att utveckla under närmsta året.

Softtoys utvecklar, distribuerar, producerar och marknadsför leksaker och leksaks koncept. Koncepten distribueras via återförsäljare eller via webben internationellt. Strävan är att varje koncept skall innehålla både fysiska och digitala produkter. Softtoys arbetar både med egen utveckalde koncept samt med licenser.