SOHLBERG BUSS AB

Sohlberg blir leverantör till O-ringen

Pressmeddelande   •   Maj 14, 2014 11:11 CEST

O-Ringen, världens största orienteringsäventyr och bussbolaget Sohlberg buss, har tecknat ett 5-årigt samarbetsavtal som innebär att Sohlberg buss blir busstransportleverantör till O-Ringen. Avtalet påbörjas nu i maj, och Sohlberg buss har redan rivstartat planeringen av transporterna inför sommarens O-Ringen i Skåne och Kristianstad.

-Med Sohlberg buss har vi hittat en partner som kan utföra samtliga busstransporter till och från tävlingsarenorna i samband med vårt arrangemang, säger Jan Troeng, utvecklingschef på O-Ringen.

Avtalet innebär att Sohlberg buss kommer att transportera 8 000-10 000 resenärer från O-Ringenstaden ut till tävlingsarenorna under 5 dagar. En logistisk utmaning som kräver en hel del transportplanering.

-Sohlberg buss har med sitt engagemang och sina tidigare erfarenheter utmärkta möjligheter att utföra det här uppdraget på ett mycket bra sätt, säger Jan Troeng.

-För oss på Sohlbergs är detta ett utmanande och roligt uppdrag som passar oss väl.  Vi vill förstås bevisa vår kompetens kring logistiklösningar & smarta leveranser och hoppas våra tjänster gör skillnad för deltagarna. Utöver det är målgruppen som O-Ringen besitter mycket intressant för oss och det är verkligen positivt att förknippas med ett starkt varumärke som O-Ringen, säger Hans-Erik Sohlberg, grundare & Vd Sohlbergbuss.

O-Ringen 2014 avgörs i Kristianstad Skåne, 2015 i Borås, 2016 i Sälen samt 2017 i Värmland och alltid vecka 30 i juli.

Sohlberg – Västsveriges uppstickande bussbolag, erbjuder privatresor, affärsresor samt grupp- och konferensresor. Vi skräddarsyr önskemål efter kundens behov och älskar busstransporter med logistiska utmaningar, transportplanering och smarta leveranser för resor i Sverige och övriga Europa. Som bolag värnar vi idrott och hälsofrämjande organisationer och är stolta partners till mer än 50 organisationer där b.la kan nämnas IF Elfsborg, Gais & Pixbo.

Sohlberg - bussbolaget med stort hjärta