SOL-flickornas GF

SOL-flickornas GF få besök av vice ordförande i Stockholm stads idrottsnämnd Emilia Bjuggren (S)

Pressmeddelande   •   Mar 05, 2012 14:17 CET

Emilia Bjuggren (s), vice ordförande i Stockholm stads Idrottsnämnd, besöker tisdagen den 6 mars klockan 18.00 SOL-flickornas GF och Brännkyrkahallen (Tellusborgsvägen 10 i Hägersten). På plats vill hon bilda sig en egen uppfattning om de träningsvillkor som gymnastiken i allmänhet har i Stockholm och i synnerhet SOL-flickornas GF. En verksamhet i hallar som är dåligt anpassade och därmed träningstider som inte kan utnyttjas fullt ut.

Besöket är en del av den turné hon gör bland Stockholms idrottsföreningar och idrottsanläggningar, för att skaffa sig värdefull kunskap om hur dessa bör utvecklas och kompletteras för att uppfylla de moderna krav som dagens barn- och ungdomsidrott kräver.

Gymnastik är den inomhusidrott i Stockholm som, bland flickor i åldrarna 7-20 år, samlar näst mest deltagartillfällen av alla idrotter och totalt hamnar på 3:e plast när man även räknar in fotbollen.

SOL-flickornas GF har under de senaste åren arbetat hårt för att uppmärksamma de problem som gymnastiken lever under och de behov vi har att kunna få tillgång till moderna och ändamålsenliga lokaler och redskap. Detta för att vi ska kunna utveckla verksamheten för våra idag över tusen gymnaster samt ta emot och ge inspirerande och utvecklande träning till alla de intresserade som står i kö.

Tisdagen den 6 mars kl. 18.00 kommer Emilia Bjurgren (s), vice ordförande i Stockholm stads Idrottsnämnd till en av våra träningar i Brännkyrkahallen för att, som en av stadens beslutsfattare, själv bilda sig en uppfattning om hur det fungerar (samt även pröva på sina egna färdigheter!). Under träningspasset finns möjligheter att utöver Emilia även få träffa många gymnaster, flera tränare samt föreningens ordförande Sofia Karlgård.

Vi vill därför bjuda in media till samma träning/besök.

För mer info ta kontakt med vårt kansli på telefon 08-464 88 88 eller via e-post till kansliet@solflickorna.se.

Välkomna till Brännkyrkahallen!

SOL-flickornas Gymnastikförening
Hallkommittén gm. Peter Lindholm

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

SOL-flickornas GF är en gymnastikförening i Stockholm och Huddinge med drygt 1000 aktiva medlemmar.

Föreningen bildades 1953 och är en ren barn- och ungdomsförening med grupper inom sektionerna Bredd (barn- och ungdomsgrupper som inte tävlar), AG (Artistisk Gymnastik som tävlar i grenarna Barr, Bom, Fristående och Hopp), RG (Rytmisk Gymnastik som tävlar i grenarna Boll, Band, Tunnband, Käglor, Rep och Fristående) samt Trupp (Truppgymnastik som tävlar i grenarna Hopp/trampett, Matta/tumbling och Fristående).