Solar Sverige AB

Solar lanserar det smarta inbrottslarmet Ajax

Pressmeddelande   •   Jan 08, 2018 09:00 CET

Solar har undertecknat ett exklusivitetsavtal med Ajax, som ny leverantör av trådlöst inbrottslarm. Det smarta inbrottslarmet från Ajax kombinerar hög kvalitet, tillförlitlighet och snygg design med en hög säkerhetsnivå (grade II).

Att installera Ajax är både enkelt och intuitivt, och systemet guidar installatören genom processen för en trygg och säker installation. Systemets startpaket innehåller en centralenhet, PIR-detektor, magnetkontakt och fjärrkontroll. Om önskemål finns kan systemet kompletteras med enheter som exempelvis en kamera, manöverpanel, siren, rökdetektor och fuktsensor. Allt för att på ett enkelt sätt kunna anpassas efter användarnas olika behov.

Ajax inbrottslarm bygger på en tvåvägs 868Mhz överföringsteknik kallad Jeweller. I kombination med signalöverföring på upp till 2000 meter skapar det förutsättningar för en stabil och flexibel lösning.

”Att Solar får representera Ajax i Sverige innebär att vi nu kan erbjuda ett modernt och intelligent inbrottslarm som utgår ifrån användarens behov med lösningar så som; notis i telefonen larma av/på, möjlighet att styra spänningsmatad utrustning via inbrottslarmet (230V relä-modul) tex belysning säger Carl Lundskog – produktchef säkerhet på Solar”

I larmet ingår dessutom även en överfallsfunktion, som gör att en användare kan trycka på systemets panikknapp och därmed skicka sin position till de andra användarna som är kopplade till samma system.

Läs mer om hur du kan lära dig av alla smarta funktioner om Ajax inbrottslarm på solar.se/ajax

Solar Sverige AB
Solar Sverige erbjuder moderna och flexibla lösningar för att hjälpa dig att optimera din vardag. Hos oss har du allt du behöver under ett tak och vi hjälper dig med verksamhetsanpassade tjänster och produkter. Du kan räkna med oss i alla lägen. Läs mer på solar.se