Thermoprodukter AB

Solenergi i tiden

Pressmeddelande   •   Jan 14, 2010 16:12 CET

Thermoprodukter AB i Kalmar representerar från 1 januari 2010 Naps solcellspaneler och regulatorer
på den svenska marinmarknaden.

Solceller har blivit vanliga på våra båtar och är ett utmärkt komplement för att kunna ligga ute i favoritviken lite längre utan att starta motorn. Den finska solcellstillverkaren Naps Systems har varit med och drivit utvecklingen mot effektivare och marinanpassade produkter. Nu tar Thermoprodukter i Kalmar över distributionen och produktansvaret i Sverige.
Mer komfort ombord innebär större belastning på batterierna.  En solcellspanel på rufftaket hjälper till att hålla batterierna fräscha och förlänga vistelsen i naturhamnen. Ytan att placera panelen på är
dock begränsad. Naps har ett brett sortiment av paneler vilket gör det lättare att hitta en storlek
som passar din båt. Böjbara marinpaneler på 22,33 och 44W. Fasta paneler från 33 till 130W.
Viktigt är också att du får ut så mycket som möjligt av den panel du får plats med. Kvalitén på de celler Naps använder tillsammans med en intelligent regulator som Maxpower gör din panel så effektiv den kan bli.

För ytterligare information, besök oss gärna i våra montrar under båtmässorna i Göteborg (monternr F03:11) och Stockholm (monternr C16:12).
Eller kontakta:

Thermoprodukter AB
Tfn: 0480-425885
Mail: info@isotherm.se
Hemsida: www.isotherm.se

Thermoprodukter AB är baserat i Kalmar och har mer än 25 år i marinbranschen.
Från start var inriktningen enbart tillverkning och försäljning av kylskåp och kylaggregat till
fritidsbåtar. Denna inriktning finns kvar, men har breddats med distribution och service av ett flertal verumärken med inriktning mot komfort ombord. Idag representerar Thermoprodukter idel starka varumärken, alla marknadsledande inom sin gren och med gott renomme bland dess användare; Isotherm kyla, Isotemp varmvatten, Eberspächer värme, Eno/Force 10 spisar, Naps solcellspaneler, Oceanair gardiner/myggnät och Cookmate spritkök.
Fyra stora bitar i företagets grund är engagemang, servicenivå, kunskap och snabba leveranser.