Asoluna AB

Solenergiföretaget Asoluna flyttar sin produktion till Hisingen i Göteborg

Pressmeddelande   •   Nov 04, 2016 11:45 CET

Asoluna har tagit över solenergiverksamheten från anrika S-Solar i Finspång och flyttar produktionen till Göteborg. Asoluna installerar solenergisystem med både solceller och solvärmepaneler till villor, flerfamiljshus, industrier och andra större anläggningar.

Solceller producerar el och solfångare värmer tappvattnet och huset. Att ta tillvara mer av den solenergi som når jordens yta bidrar till att lösa de globala klimatproblemen.

Vid Asolunas produktionsanläggning på Hisingen tillverkas solfångare och även absorbatorer för andra solfångartillverkare.Produkterna baseras på världsledande patent och efterfrågas både i Sverige och i andra länder. I fabrikslokalerna i Östergärde industriområde råder en febril aktivitet för att få alla maskiner i produktionen att komma igång efter flytten.

- Det är mycket som ska klaffa när man flyttar en fabrik, men vi har hållit våra tidsramar och gläder oss över att nu vara igång, säger produktionschef Boris Slehuber.

Vid sidan av produktionen skräddarsyr Asoluna solenergilösningar åt alla typer av kunder.

- Det är många som är intresserade av att installera solenergisystem just nu, och vi vill vara en hjälpande hand när det gäller att välja rätt lösning och att säkerställa att installationen blir riktigt gjord. Man ska inte behöva vara expert själv för att få ett välfungerande system, säger Maria Krebs, VD på Asoluna.

Kontaktperson:

Maria Krebs, VD. Tel 0708-183831. Epost: maria.krebs@asoluna.com

Asoluna installerar kompletta, kostnadseffektiva solenergisystem med både solvärmepaneler och solceller till villor, flerfamiljshus, industrier och andra större anläggningar. Asoluna har egen tillverkning i Göteborg av solfångare och av absorbatorer för andra solfångartillverkare. www.asoluna.com