Solentro - gör en egen bok

Solentro - gör din egen bok: Lansering i Tyskland, Österrike och Schweiz!

Pressmeddelande   •   Sep 16, 2008 11:10 CEST

I början på januari lanserade Solentro en unik webbtjänst där du enkelt kan förvandla egna texter till vackra och unika böcker av högsta kvalitet!

Nu lanseras tjänsten även på tyska och Solentro når därmed konsumenter i Tyskland, Österrike och Schweiz. Sedan tidigare finns Solentro på svenska och engelska och har kunder i Sverige, Storbritannien och USA.

-Lanseringen på tyska innebär att vi når en marknad på 100 miljoner människor. Av de nya länder vi når ser vi att försäljningen kommit igång snabbast i Tyskland som ju också är den största marknaden av de tre nya, berättar en av grundarna Tobias Schildfat.

Med lanseringen på tyska kan Solentro distribuera böcker både till Tyskland, Österrike och Schweiz inom 2-3 veckor från beställning.

-Vi använder framför allt digital marknadsföring när vi går in i nya länder men vi tittar också på olika möjligheter till samarbete och partners på de lokala marknaderna, säger medgrundaren Hampus Schildfat.

Solentro är helt webbaserad, ingen nedladdning av program behövs och är helt gratis att använda. Konsumenten betalar endast för de böcker man beställer och leverans sker inom 2-3 veckor. Det går bra att beställa en enda bok. Färdiga designmallar, illustrationer och bilder finns tillgängliga men det går lika bra att ladda upp egna bilder. En smidig bjud-in-tjänst gör det enkelt att bjuda in andra att bidra med texter som går rakt in i boken. Perfekt för att samla hälsningar i en bok till någon som fyller år. Alla böcker är Svanenmärkta och trycks på Sveriges enda klimatneutrala tryckeri.

Vi vågar påstå att Solentro erbjuder unika och helt nya möjligheter att göra en egen bok!

Besök oss gärna på www.solentro.se! Klicka på "Press" under fliken "Om Solentro" för ytterligare information och bildmaterial.

Välkomna!

/ Bröderna Hampus & Tobias Schildfat