Solentro - gör en egen bok

Solentro i samarbete med CDON.COM!

Pressmeddelande   •   Aug 26, 2013 11:54 CEST

Samarbetet innebär att CDON.COM integrerar Solentro bokskaparsystem på sina svenska och danska landssajter. Genom samarbetet får alla CDON.COM:s besökare möjlighet att enkelt göra och beställa en egen fotobok av högsta kvalitet.

Vad innebär samarbetet?

”Detta innebär att vi erbjuder våra kunder möjligheten att göra egna fotoböcker och skapar på så vis ytterligare kundnytta till våra besökare. Naturligtvis skapar det även merförsäljning, säger Christian Eriksson VD på CDON.COM.”

Tobias Schildfat på Solentro berättar:

-Det innebär att Solentro bokskapartjänst kommer ut och når fler människor. CDON.COM är en av Sveriges ledande e-handelsvaruhus med en miljon besökare i veckan. Sedan är det också en fjäder i hatten att CDON.COM väljer Solentro som samarbetspartner för att lansera fotoböcker till sina kunder. Vi bedömer att samarbetet påverkar försäljningen positivt direkt från start, frågan är bara hur mycket.

Vad ligger bakom samarbetet?

-Som så ofta spelar tajming och tillfälligheter in men i grund och botten handlar det om att vi under drygt fem års tid har byggt upp och förfinat en helt webbaserad bokskapartjänst som är mycket uppskattad av våra kunder, inte minst för dess enkelhet att använda. Därtill har vi effektiva interna system som automatiserar hela flödet från bokskapandet till beställning, tryck och distribution. Det är denna automatiserade helhet som gör det attraktivt för våra samarbetspartners att koppla på hela vårt erbjudande, berättar Hampus Schildfat på Solentro.

Klicka här för att komma till samarbetet: http://cdon.se/b%C3%B6cker/fotobok/

Solentro grundades av bröderna Hampus & Tobias Schildfat och lanseringen skedde i början på 2008. I TV-serien Draknästet fick de stor uppmärksamhet när de nobbade drakarna och en investering på 1,5 miljoner kronor. Idag är Solentro en av de ledande aktörerna på den svenska marknaden när det gäller att erbjuda möjligheten att göra en egen bok och få den tryckt och hemskickad. Vi erbjuder även författarpaket till dem som vill ge ut sina böcker. Vi bistår med tryck- och utgivningstjänster men du som författare äger alltid rättigheterna till dina egna böcker. Vår bokskapartjänst är helt webbaserad och ingen nedladdning av program behövs. Solentro finns för närvarande på svenska, tyska, danska och engelska och har kunder i 20 länder. Vår vision är att vara världens bästa plats för att göra egna böcker.