Solfjädersstaden IBK

Solfjäderstaden IBK i samarbete med regional TV aktör

Pressmeddelande   •   Sep 17, 2008 08:24 CEST

Under veckan slöts ett samarbetsavtal mellan Solfjäderstaden IBK och Kanal Lokal Östergötland. Samarbetet bygger på att ömsesidigt marknadsföra varandras varumärken.

Motala fick under förra säsongen ett nytt elitlag. Herrlaget inom spelar till hösten i division 1 södra, och befinner sig därmed i divisionen direkt under Elitserien.

För att möta en hårdare sportslig konkurrens arbetar föreningen målmedvetet på många andra områden.

Under försäsongen har föreningen arbetat med att förädla och förtydliga erbjudandet till potentiella och redan idag engagerade samarbetspartners. Att kunna erbjuda en tydligare produkt med ett större värde har varit ledord under processen.

Samarbetet med regionala TV aktören Kanal Lokal är ett led i den satsningen.

- Solfjäderstaden IBK är givetvis oerhört glada att Kanal Lokal ser ett värde i att exponera sig innan, under och efter våra matcher, säger Joakim Bierfeldt, ny marknadschef Solfjäderstaden IBK. Vi får en rejäl draghjälp vilket förhoppningsvis gör att vårt redan starka publiksnitt ges möjlighet att stärkas ytterligare. Att vi även kan höja intresset för sporten i sig ligger också i linje med föreningens vilja, en fortsatt satsning med topp och bredd.

Kanal Lokal är en kanal som ständigt vinner nya tittare. Enligt mätningar ser varje dag 74 000 östgötar på TV kanalen. Det gör den till Östergötlands snabbast växande.
Lokal framgångsrik idrott är en viktig faktor när Kanal Lokal fortsätter att bygga sitt varumärke.

- Vi har insett att Motala under året kommer att drabbas av innebandyfeber. Solfjäderstaden IBK organisation och satsningen känns kompetent och trovärdig. Motala är en viktig marknad för oss och samarbetet hjälper oss med vår mission. Att göra lokal TV - på riktigt. Säger Dejan Smiljanic, Stationschef Kanal Lokal

Den 21 september inleder Solfjäderstaden IBK herrlag seriespelet mot förra säsongens elitserielag Färjestaden på hemmaplan. Inom kort hoppas föreningen på att kunna presentera fler spännande samarbeten.

För mer information kontakta:
Joakim Bierfeldt, marknadschef, Solfjäderstaden IBK