SolidEngineer AB

SolidEngineer växer och anställer ny CFO

Pressmeddelande   •   Mar 06, 2012 14:18 CET

Sveriges största återförsäljare av SolidWorks expanderar med nyanställd CFO.

SolidEngineer expanderar ytterligare och tar nu steget och anställer Hans Erlandsson som CFO för bolaget.
Hans är 45 år och bosatt i Stockholm vilket gör att han mestadels kommer vara stationerad på
huvudkontoret i Täby. Hans tar från och med 1 maj över det ekonomisk-strategiska ansvaret och kommer
även att ingå i företagets ledningsgrupp. Hans har en gedigen erfarenhet från liknande tjänster från bl.a. KPMG Bohlins, Allgon, Flextronics m.fl.

- Det är med stor glädje vi välkomnar Hans i verksamheten. Hans är ett perfekt tillskott i tider som dessa då SolidEngineer expanderar kraftigt och nytänkande krävs. SolidEngineers organisation växer och det globala samarbetet ökar och ställer nya krav på oss som organisation.
SolidEngineer är nu den ledande SolidWorks återförsäljaren och partnern inom 3DCAD, CAM, Simulation och PDM, säger Björn Lindwall, VD SolidEngineer.

Ny försäljningsingenjör i sydvästra Sverige
Vi har även nöjet att presentera vår nya försäljningsingenjör Oskar Ljungbergh. Oskar kommer att arbeta som försäljningsingenjör i sydvästra sverige och vara stationerad på Göteborgskontoret. Oskar kommer senast från Yamaha Music Scandinavia.

Om SolidEngineer
SolidEngineer levererar systemlösningar inom CAD, CAM, CAE, KBE samt PLM för att skapa och hantera produktinformation i företag. Vi hjälper våra kunder med att förbättra innovationsförmågan i en global miljö och därigenom framställa nya produkter mer kostnadseffektivt. Verksamheten etablerades 1996 och sysselsätter idag 35 anställda. Huvudkontoret finns i Täby och lokalkontor i Göteborg, Karlstad, Helsingborg, Huskvarna, Västerås samt Sundsvall.
SolidEngineer har mer än 800 kunder i Sverige, Danmark, Finland samt England. Våra kunder finns inom bl.a. inom följande industrisegment: maskindustri, medicinsk industri, telecom, fordonsindustri, konsumentprodukter.

Produkter och tjänster
Vårt erbjudande består av mjukvara samt tjänster som stöder våra kunders strävan att utveckla och underhålla produkter. Våra leverantörer på mjukvarusidan är främst SolidWorks Corporation, Geometrics Ltd. samt Tacton AB. SolidWorks har varit vår partner sedan båda företagen grundades. SolidEngineer var en av SolidWorks första återförsäljare i europa.

Våra tjänster baserar sig dels på kompetens inom verksamhetsutveckling, metodikutveckling samt kunskapsförmedlning genom kursverksamhet kring de mjukvaror vi marknadsför.