Sollentuna Centrum

Sollentuna Centrum finalist på ICSC i Cannes

Pressmeddelande   •   Nov 26, 2010 15:23 CET

Nybyggda Sollentuna Centrum får återigen bekräftelse på att centrumet utmärker sig bland andra köpcentrumaktörer genom att bli utsedd till en av två finalister när International Council of Shopping Centers på fredagen tillkännagav vilka köpcentrum som gått till final i ICSC European Shopping Centre Awards. Tävlingen som innefattar flera olika klasser anses som den främsta utmärkelsen ett köpcentrum kan få i Europa.

Det är fastighetsbolaget Steen & Ström Sverige som har utvecklat och äger Sollentuna Centrum och det är första gången som man tävlade i klassen Refurbishments and Expansions med Sollentuna Centrum och Marieberg Galleria i Örebro. I klassen utsågs två finalister och bägge dessa gick till Steen & Ström Sverige.

– Eftersom tävlingen innefattar många delar alltifrån koncept och byggnation till marknadsföring och prestation så är det stort att komma till final med tanke på hur många bra köpcentrum som är med och tävlar säger Carl Isaksson, Center Manager.

ICSC:s jury kommer under våren att besöka alla finalister för att utse vinnarna i respektive klass. Vinnarna kommer sedan att tillkännages på ICSC:s Shopping Centre Awards Ceremony i Paris den 15-17 juni 2010. Mer information om tävlingen och finalisterna finns på www.icsc.org. samt www.steenstrom.com /se

– På Stockholmsmarknaden som är full av duktiga köpcentrumaktörer betyder det lite extra att vi uppmärksammas även internationellt, det är ett gott betyg säger Christina Blomberg Marketing Manager.

För eventuella frågor kontakta:

Carl Isaksson, Center Manager, Sollentuna Centrum, 08-623 33 77, carl.isaksson@steenstrom.com

Christina Blomberg, Marketing Manager, Sollentuna Centrum, 08-508 99 980 christina.blomberg@steenstrom.com

Nya Sollentuna Centrum är Sveriges första designorienterade köpcentrum, ett nytänkande centrum som inte bara är modernt och elegant utan också bekvämt och behagligt för alla sinnen, med plats för möten och egen tid, spännande butiker för inspiration, identitet och kvalitet. Sollentuna Centrum ägs och förvaltas av Steen & Ström AS, Skandinaviens ledande köpcentrumföretag med 44 köpcentrum i Sverige, Norge och Danmark, med en samlad köpcentrumomsättning på 45 miljarder SEK och 400 anställda.