Eco Innovation AB

Pressmeddelande   •   Dec 01, 2013 23:07 CET

SOLPANELSEFFEKTIVISERARE, TREDIMENSIONELL EXTRUDERING eller HYDRRAULOLJERENARE blir vår bästa miljönyhet i november? De tre mest glädjande miljönyheterna kom från Gisle Innovations, Arsizio och Clean Oil Technologies. För en gångs skull har alla företagen anknytning till Jönköpings län i Småland.

-"Vi återupptar härmed vår webröstningar om månadens bästa miljönyhet. Innovationer för miljön är det viktigaste sättet att klara mänsklighetens miljöproblem. I våra webröstningar får människor uttrycka vad de tror på. Att experterna ofta har fel vet vi ju redan." Det säger Erik Sandström, VD för Eco Innovation AB som ordnar webröstningen.

Gisle Innovations från Gislaved är uppstickaren bland de nominerade med svenskt patent så sent som 2012. Nu har företaget inlett en exportsatsning och nominerats för Årets internationelle utmanare av Entreprise Europe Network i Jönköping

Arsizio är nestorn bladn de nominerade med seger i tävlingen Miljöinnovation redan 1998 och tidigare vinst i vår webröstning med sitt bidrag till tidigare Hillerstorpsföretaget Thules takräcke. I otroligt hård konkurrens har man segrat i München Cleantech Awards.

Aktietorgets COT med kontor i Anderstorp har många supporters och har segrat stort i en webröstning med en buss som hade gått 60 000 mil utan oljebyte. Nu uppmärksammar vi att Hüllert Maskin AB fortsätter leverera COTs hydrauloljerenare på sina teleskoplastare och därmed minskar oljebytena

Webröstningen avslutas 15:e decmeber kl. 18.00. Den genomförs på Miljöinnovation.se

Vidare information: Erik Sandström, Eco Innovation AB, tel: 070-2994762, epost: info@ecoinnovation.se

Eco Innovation AB är ett familjeägt konsultföretag i Jönköping som registrerats 2008. Vi arbetar med EU-finansiering och Miljöinnovationer. Vi erbjuder:

- Utbildning, Föreläsningar och Artiklar om EU-finansiering och Miljöinnovationer

- Hjälp att välja bland EU:s finansieringsprogram och att göra ansökningar.

-GRATIS självstudier om EU-bidrag på sidan: http://eu-bidrag.org

-GRATIS Nyhetsbreven MILJÖGLAD och EU-Peng, som beställs avinfo@ecoinnovation.se

Vill Du veta mer, se våra hemsidor: http://eu-bidrag.org eller http://miljöinnovation.se/ Intresserad av samarbete: Kontakta gärna direkt, telefon 070-299 47 62, E-post: info@ecoinnovation.se Erik Sandström, Eco Innovation AB, SCIENCE PARK, Gjuterigatan 9, 553 18 Jönköping