Digital inn

Som enda leverantör har Digital Inn kunnat byta in tusentals Apple laddare

Pressmeddelande   •   Jun 16, 2014 19:09 CEST

Anstormningen kring utbyte av laddare tog marknaden på sängen, men tack vara vår ställning som Sveriges ledande premiumåterförsäljare kunde vi redan idag byta ut tusentals laddare säger Digital Inns koncernchef Magnus Penker.

Bolaget får in nya stora leveranser för utbyte i morgon och räknar med att kunna fortsätta utbytesprogrammet för att tillfredsställa hela marknaden. Dessutom erbjuder bolaget att köpa in kundernas gamla iPhones för utbyte mot en iPhone 5S.

De laddare som avses är märkta med A1300 och gäller telefonerna 3GS, 4 och 4S. Den som kommer till butiken behöver ha med sig sin telefon för att registrera sitt serienummer på telefonen.

Bolaget meddelar att det fortsatt kan bli långa köer och ber därför alla kunder ha tålamod. Magnus Penker fortsätter, vi tar in extrapersonal för att hjälpa alla såväl gamla som nya kunder.

För ytterligare information kontakta:

Magnus Penker, VD Digital Inn, tel 0708 - 200 244

Tove Frölander, Marknads- och retailchef, tel 0739  - 055 279

Digital Inn som öppnade sin första butik i Örebro år 2008 är en Apple Premium Reseller och innehar den högsta kvalitetsstämpel en återförsäljare kan få från Apple. Bolaget har snabbt vuxit till tio butiker spridda över hela Mälardalen där även bolagets företagssäljare, konsulter och tekniker utgår. Bolaget omsätter en halv miljard kronor.