Ingman Glass

Sommarens lekfulla smak från Åhus Glass - självklart laktosfri

Pressmeddelande   •   Mar 08, 2012 11:58 CET

Åhus Glass lanserar nu en ny spännande smak. Bubbelgum är en festlig och fantasieggande smak som uppmanar till lek och bus, och smaktestet i skolklasser gav stående ovationer.

Den härligt rosa bubbelgumsgräddglassen toppas av en mjuk rippel och smaken går verkligen hem hos såväl små som stora med barnasinnet i behåll.

- Åhus Glass står för sommar sol och sand mellan tårna säger Daisy Johnsson, Marknadschef på Åhus Glass. Det fantastiska med Åhus Glass är att den kan njutas även av de som har problem med laktos. Det är och smakar som en helt vanlig gräddglass, bara det att laktosen är borta.

-Vi vill hjälpa alla ledsna barn att kunna njuta av en god och gräddig glass utan att få ont i magen, säger Daisy. Därför har vi jobbat fram marknadens bredaste sortiment av laktosfri gräddglass. Du hittar både strutar, pinnar, lyxiga bägare med massa gott och lite enklare glass. Bubbelgum är ett välkommet tillskott i Åhus Glass familjen.

För mer information kontakta:

Daisy Johnsson Marknadschef, Ingman Glass Telefon: +46 734 359 630, +46 44 288 919
e-post: daisy.johnsson@ingmanglass.sewww.ingmanglass.se, www.ahusglass.nu

Ingman Glass verksamhet är fokuserad på vegetabiliska och laktosfria mejeriprodukter. Fabrik och kontor är placerat i Åhus, Skåne. Ingman Glass är marknadsledande leverantör av vegetabilisk glass i Norden, England och Tyskland. I varumärkesportföljen finns TofuLine, Åhus Glass, Swedish Glace, Snö och R-Ice. För information om företaget kontakta: Per-Erik Nilsson, VD Ingman Glass AB, Telefon: +46-44-288910, +46-733-203090,
e-post: per-erik.nilsson@ingmanglass.se www.ingmanglass.se, www.ahusglass.nu, www.tofuline.se