Zinnemax 5D

Sommarens upplevelse - Zinnemax visar 5D-bio hela sommaren

Pressmeddelande  •  2012-06-20 09:00 CEST

Ett tips till alla sommarlediga är att besöka Zinnemax 5D.

Det är första sommaren som Zinnemax är igång och vi är redo att leverera häftiga 5D-upplevelser hela sommaren.

-          ”Vi har just nu 5 otroligt bra filmer, där varje film ger besökaren ett nytt äventyr. RUIN är en actionfilm med en häftig motorcykeljakt genom en ruinstad, Robin Hood är ett klassikt äventyr med otroliga 3D-effekter, Nigth at the Toy Store är den ultimata 5D-filmen som hela tiden levererar nya överraskningar, Häxan Bruxa är ett väldigt roligt och underhållande äventyr för hela familjen och till sist har vi filmen Solar Coaster som är ett berg- och dalbane äventyr i rymden.”, säger Mats Rosén, grundare av Zinnemax 5D.

Det är häftiga och intensiva äventyr som skapar en känsla av att vara med i filmen. Filmerna är mellan 5 – 10 minuter. Det kan jämföras med att åka berg och dalbana på Gröna Lund som tar ca 1-2 minuter.  Vi visar 5 filmer i timmen och det är aldrig långt till nästa äventyr.

-          ”Kista Galleria är en riktig sommardestination och har under sommaren ca 50 000 besökare per dag. Till den här sommaren har vi förstärkt nöjesutbudet ytterligare och kan erbjuda besökarna Zinnemax 5D, Sveriges första 5D-biograf. Tillsammans med t.e.x. O'Learys Bowling, Filmstaden Kista och Sveriges största Food Court bidrar nyheten Zinnemax 5D till att här finns mycket mer än shopping.", säger Jan Gösbeck, Centrumchef.

Zinnemax 5D-bifograf ligger i Kista Galleria och erbjuder även, konferens, event samt barnkalas.

www.zinnemax5d.se

Presskontakt:

Mats Rosén, Zinnemax 5D – mats.rosen@zinnemax5d.se  mob: 0708 58 22 18

Zinnemax 5D är ett nybildat bolag som den 27 augusti 2011 etablerade Sveriges första 5D-biograf i Kista Galleria. 5D-bio skapar en känsla av att vara med i filmen genom att lägga till olika effekter som är synkroniserade med filmen.  Du överraskas av olika effekter så som 5D-stolar som rör sig i alla dimensioner, vindpustar, vattenstänk, rök, doft, känseleffekter, ljuseffekter och en ljudanläggning i 7.1 format. Zinnemax 5D är en upplevelse som stimulerar alla sinnen och filmerna som visas är cirka 5 -10 minuter långa.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom