Haupt Lakrits

Sommarfika från Haupt Lakrits

Pressmeddelande   •   Maj 31, 2016 09:22 CEST

Sommaren enligt Haupt Lakrits?

Rabarber och smulpaj - med salt lakrits.

Haupt Lakrits hyllar den svenska sommaren med pralinen Sommarfika som innehåller salt lakrits med vit choklad smaksatt med rabarber, mandel, kardemumma och kaffe.

Sommarfika tillverkas endast i 2000 exemplar och finns hos vissa av företagets återförsäljare samt i deras webbutik.

Om Haupt Lakrits

Haupt Lakrits tillverkar och säljer söt- och saltlakrits, chokladöverdragen lakrits samt lakritsprodukter för matlagning och bakning. Gemensamt för all bolagets produkter är omsorgen kring ursprung, tillverkningsmetoder och ingredienser. Företaget drivs av Rasmus Ragnarsson med anställda och har en mindre fabrik i Kista, strax norr om Stockholm.

Om Christian Haupt

Christian Haupt har de senaste femton åren arbetat som entreprenör och investerare - främst inom spel, sport och IT. Hans största och mest välkända företag var Expekt.com - ett spelbolag som han startade tillsammans med Conny Gesar och som de sålde år 2009. Christian har också varit delägare i Parbet, SvenskaFans och är idag delägare och investerare några mindre företag.

Christian Haupt, ägare och grundare
christian.haupt@lakrits.se