Piteå Kultur

Sommarlov och massor att göra i Piteå

Pressmeddelande   •   Jun 11, 2011 18:28 CEST

Sommarlov med massor att göra. Om vädret inte lockar till strand och bad finns mycket annat att göra. Kultur Fritid, Piteå Folkets Husförening och Familjens hus erbjuder många olika aktiviteter. Vi startar med Ingela Nilssons fantasifulla familjeföreställning i Badhusparken sö 12/6 kl 14.  Där erbjuder vi också SKAPA-verksamhet för barn 6-12 år kommande vecka med avslutande föreställning fr 17/6.

Sommarlov är en underbar tid för alla. Men strand och bad kanske inte lockar alla och då är det naturligtvis bra att det också finns andra aktiviteter att ägna sig åt. I år erbjuder Piteå kommun Kultur Fritid, Piteå Folkets Husförening och Familjens Hus en handfull olika aktiviteter att ta del av under första delen av sommarlovet.

Det blir: FAMILJEFÖRESTÄLLNING sö 12/6 i Badhusparken kl 14

Ingela Nilsson underhåller med musik från boken Tant Pedant och farbror Bert samt andra fantasifulla visor. Fri entré!

Må – fr 13-16/6 SKAPA Sommarlovsaktivitet i Badhusparken för barn 6-12 år.

Jessica och Satu handleder och erbjuder barnen att ta del av en mängd olika skapande verksamheter med utgångspunkt från Ingela Nilssons fantasifulla texter och musik. Kl 9 - 11 och kl 13 - 15.

Fr   17/6   FAMILJEFÖRESTÄLLNING Badhusparken kl 16

Ingela Nilsson och barnen som under veckan deltagit i skapande verksamhet bjuder på en medryckande föreställning. Fri entré!

Må-fr 13-17/6 CIRKUSSKOLA Norrmalmia sporthall kl 9.30 – 17.

Här har barn och unga från 7 år och uppåt möjlighet att träna jonglering, lindans, och luftakrobatik.

Må-fr 27/6-1/7 SKAPANDE SOMMARLOVSAKTIVITET för funktionshindrade barn 7-12 år. Familjens hus kl 12-15

Rigmor lockar med sagotema, musik, rörelse, dans och lek.

I Piteå finns ett rikt kulturliv. Konst, teater, dans, musik, litteratur och mycket, mycket mera. Det mesta är möjligt i vår stad med stort hjärta.