Kaolin

Sommarutställning Kaolin 28.5 - 25.8 2011

Pressmeddelande   •   Jun 01, 2011 16:10 CEST

Sommarutställning 28 maj – 25 augusti 2011 Lördagen den 28 maj är det åter dags för Kaolins medlemmar att duka upp en riktig sommarbuffé. Årets tema är sand, strand, hav och badbollar. Det blir färgstarkt och lekfullt. Här kan du hitta både nygjord keramik såväl som dina gamla favoriter, bruksföremål eller tingen som bara är till lyst, presenten till studenten, bröllopet, dopet och sommarfesten eller din älsklingskopp. Utställningen pågår hela sommaren och kommer allt eftersom att fyllas på och bytas ut. Kaolin är en kooperativt driven butik och galleri med 19 medlemmar som alla arbetar med keramik. Ofta hittar du någon av oss bakom disken i butiken och vi delar gärna med oss av vår kunskap och erfarenhet för att hjälpa dig att göra ett klokt val. Välkomna! Önskar Kaolins medlemmar genom intendent Hanna Grill Lyssarides KAOLIN Hornsgatan 50 118 21 Stockholm Tel. 08-644 46 00 info@kaolin.se www.kaolin.se