Nordnet Sverige

Sommerboom i privates aktiehandel, +104 %

Pressmeddelande   •   Aug 03, 2007 13:00 CEST

De private investorer gennemførte 144.843 handler på Københavns Fondsbørs i juli måned 2007 hos internetmæglerne. Det var en stigning på 104 % i forhold til juli måned 2006 med 71.158 handler.

”Aldrig tidligere har handelsaktiviteten i juli måned været så høj som i år. Juli måned er normalt en stille sommermåned på børsen, men nye kursrekorder efterfulgt af store kursfald sidst på måneden medførte at mange private investorer var mere aktive end normalt”, siger Max Gandrup , Landechef Nordnet Danmark.

Vestas mest handlede aktie i juli
Med 15629 handler i juli måned blev Vestas i særklasse den mest handlede aktie hos private investorer. Ellers prægedes toplisten i juli måned af de absolut største selskaber på Københavns Fondsbørs. De fem mest populære aktier i juli måned blandt de private investorer var Vestas, Danske Bank, Novo Nordisk B, Maersk B og Novozymes B.

For yderligere information, kontakt:
Max Gandrup , Landechef, Nordnet Danmark,
Telefon: 70 20 66 85 Mobil: +46 709890071 E-mail: max.gandrup@nordnet.dk

The Nordnet Group provides user-friendly and cost efficient services to private investors and companies within share trading, mutual fund investments and pension savings plans. The holding company, Nordnet AB (plc), is listed on the Stockholm Stock Exchange. Nordnet Securities Bank AB is the leading Internet broker in the Nordic region with more than 160 000 clients in Sweden , Norway , Denmark , Finland , Germany and Luxembourg . Visit us at www.nordnet.se , www.nordnet.no , www.nordnet.dk , www.nordnet.fi, www.nordnetbank.de and ww.nordnet.lu .