Universal Music Sweden

Songs for the Philippines

Pressmeddelande   •   Dec 05, 2013 10:08 CET

I ett led att ge hjälp till de utsatta människorna efter naturkatastrofen i Filippinerna har några av världens största populärartister, skivbolag och musikförlag gått samman och donerat intäkter via nya samlingsalbumet "Songs for the Philippines", som ges ut på iTunes (iTunes.com/Philippines).

Totalt finns 39 tidlösa hits och klassiska låtar på samlingen, däribland Lady Gagas "Born This Way", Bob Dylans "Shelter from the Storm", Justin Biebers "I Believe" och den alltid lika angelägna "Across the Universe" med The Beatles. Se bifogat dokument för låtlista. Intäkterna från albumet går till Röda korset i Filippinerna.

Twitter: @songsforPH
Facebook: Facebook.com/SongsForPH