SonicWALL

SonicWALL lägger till Kaspersky Support till sin brandväggs-förstärkta antivirus-klient

Pressmeddelande   •   Mar 14, 2012 07:50 CET

SonicWALL Enforced Anti-Virus and Anti-Spyware från Kaspersky ger kunder större möjlighet att skydda sig mot hot på internet- och i e-post

SonicWALL, Inc ledande tillverkare av nästa generations brandväggar utökar sin säkerhetssvit ”Enforced Client Anti-Virus” med Kaspersky Anti-Virus

SonicWALLs  nästa-generations brandväggar erbjuder redan säkerhetstjänsten Gateway Anti-Virus (GAV) som drivs av SonicWALLs patenterade packetinspektions-motor och skyddar mot skadlig programvara för trafik som passerar brandväggen.

Introduktionen av Kaspersky Anti-Virus är ett komplement till SonicWALLs Gateway Anti-virus service för s.k. ”defence-in-depth” skydd dör inte bara perimetern är skyddad utan även lokala klienter. Virus och skadlig kod kan givetvis fortfarande introduceras i ett nätverk bakom brandväggar och perimeterskydd genom andra attackvägar (som aldrig går via perimterskydden) som externa bärbara datorer som tas med in till kontoret eller oskyddade USB-minnen  och i dessa fall kan skyddet i de lokala klienterna stoppa ett eventuellt utbrott av virus eller skadlig kod.

SonicWALLs nästa-generations brandväggar med ”Enforced Client Anti-Virus” erbjuder en innovativ säkerhetsstrategi i flera lager som skyddar mot virus och skadlig programvara både i gateway – med SonicWALLs patenterade säkerhetstjänster - samt lokalt ute på klienter i nätverket – med Kaspersky Anti-Virus.. En oskyddad klient som försöker ansluta till Internet hänvisas av brandväggen till en webb-sida för installation av Kaspersky Anti-Virus och tillåts inte åtkomst till Internet förrän antivirus-klienten är korrekt installerad och uppdaterad.

– Det kan vara svårt att driftssätta, konfigurera och underhålla säkerhetsprogramvara på lokala klienter i ett nätverk, säger Jan Hindolff, Regional Sales Manager Nordic på SonicWALL och fortsätter:

– Vår innovativa lösning med SonicWALLs ”Enforced Client Anti-Virus”  förenklar processen och ger IT-chefer ett fullgott ”defence-in-depth”-skydd mot virus och skadlig programvara som är enkelt att driftssätta och konfigurera på lokala enheter med hjälp av en policybaserad hantering samt enkelt att verifiera med centraliserad rapportering. Kaspersky Support stödjer vårt existerande produktutbud och ger kunderna bättre möjlighet att välja den antiviruslösning som passar just deras behov.

Lösningen stödjer Microsoft Windows®-datorer och passar för distribution till allt från några få till tusentals slutpunkter.

SonicWALL utvecklar avancerade intelligenta nätverk- och datasäkerhetslösningar som anpassar sig till företags växande behov och nya typer av hot. SonicWALL:s produkter använder sin prisbelönta hårdvara, mjukvara och virtuella lösningar för att spåra och kontrollera applikationer, samt skydda nätverk från intrång och attacker med skadlig kod. SonicWALL:s lösningar används av små och stora företag världen över. För mer information se www.sonicwall.com.