SonicWALL

SonicWALL:s NSA-brandväggar IPv6-certifieras

Pressmeddelande   •   Sep 01, 2010 09:15 CEST

Framtidssäkrar NSA-plattformar för många år framöver

SonicWALL:s NSA-brandväggar (Network Security Appliance) har certifierats för Internet Protocol version 6 (IPv6) av IPv6 Forum. Med certifieringen säkerställer SonicWALL att deras lösningar även i fortsättningen ger företag och organisationer bästa möjliga nätverksskydd.

Det är programvaran SonicOS 5.5.1 som certifierats. Sedan tidigare är SonicWALL:s plattformar NSA E7500, NSA E6500, NSA E5500, NSA 5000, NSA 4500, NSA 3500, NSA 2400 och NSA 240 förberedda för IPv6.

– I och med internets explosionsartade tillväxt kommer IPv4 att vara uttömt inom 18 månader. Vi såg denna utveckling tidigt och har därför förberett alla våra NSA-säkerhetslösningar för IPv6. På så sätt levererar vi nätverksteknik och hårdvara som våra kunder kommer att kunna lita på i många år framöver, säger Patrick Sweeney, produktchef på SonicWALL.

– SonicWALL strävar efter att följa internationell standard och våra brandväggar följer nu både Common Criteria Evaluation Assurance Level 4+ (EAL4+) och IPv6. När våra kunder börjar använda IPv6 behöver de inte köpa ny hårdvara. Det enda som behövs är en enkel uppgradering av programvaran SonicOS. På så sätt kan kunder lugnt investera i nätverksteknik som är anpassad för framtiden redan idag, säger Patrick Sweeney, produktchef på SonicWALL.

Om SonicWALL
SonicWALL utvecklar avancerade intelligenta nätverk- och datasäkerhetslösningar som anpassar sig till företags växande behov och nya typer av hot. SonicWALL:s produkter använder sin prisbelönta hårdvara, mjukvara och virtuella lösningar för att spåra och kontrollera applikationer, samt skydda nätverk från intrång och attacker med skadlig kod. SonicWALL:s lösningar används av små och stora företag världen över. För mer information se www.sonicwall.com.

Jan Hindolff
Manager Nordic, SonicWALL