SonicWALL

SonicWALL SuperMassive: Full applikationskontroll och intrångsskydd i mer än 30 Gbps

Pressmeddelande   •   Feb 15, 2011 14:55 CET

SonicWALL lanserar en ny serie extremt skalbara brandväggar: SuperMassive E10000-serien består av modellerna E10100, E10200, E10400 samt E10800. Genomströmningen i den mest avancerade modellen E10800 är mer än 40 Gbps.

SuperMassive-serien är utformad för nätverk med höga krav på prestanda och stora trafikvolymer. Med upp till 96 processorkärnor är det möjligt att söka i ingående och utgående datatrafik i mer än 30 Gbps, för att skydda mot skadlig kod och andra nätverkshot. För organisationer som kräver ännu större bandbredd kan upp till åtta system kopplas samman för full insyn, applikationskontroll och intrångsskydd i upp till 120 Gbps samt upp till 60 Gbps skydd mot skadlig kod.

SonicWALL:s patenterade RFDPI-teknik (Reassembly-Free Deep Packet Inspection) söker i all strömmande datatrafik, även trafik skyddad med SSL.

Modellerna i E10000-serien är:

• E10100 är instegsmodellen i E10000-serien och innehåller 12 kärnor med möjlighet för ytterligare 12 kärnor. E10100 ger full insyn i datatrafik upp till 3 Gbps.
  • E10200 med 24 kärnor ger full insyn i datatrafik i hastigheter upp till 7,5 Gbps.
  • E10400 innehåller 48 kärnor och ger full insyn i hastigheter upp till 15 Gbps.
  • E10800 är den mest avancerade modellen med 96 kärnor och ger full insyn i datatrafik i hastigheter upp till 30 Gbps. Den ger mer än 10 Gbps skydd mot över fyra miljoner varianter av skadlig kod.

Samtliga modeller i E10000-serien går att uppgradera vid behov.

– SuperMassive gör att nya generationens säkerhetsfunktioner blir verklighet även för de allra största nätverken med höga krav på prestanda. Lösningen ger fullständig applikationskontroll samt ett säkerhetssystem som eliminerar hot innan de kommer in i nätverket. Vår patenterade teknik för att undersöka strömmande datatrafik är vida överlägsen det föråldrade sättet att undersöka trafik med en proxylösning, vilket alltför ofta leder till låg prestanda och hög fördröjning. Detta är helt oacceptabelt i högpresterande nätverk, säger Jan Hindolff, Nordenchef på SonicWALL.

– Vi beräknar att mindre än 1 % av alla företag idag använder den nya generationens brandväggar. Säkerhetsföretag fortsätter att undanröja de hinder som fördröjt utbredningen av de nya brandväggarna, vilket banar vägen för en bredare acceptans. Vi tror att 35 % av företag världen över kommer att använda den här typen av brandväggar år 2014, säger Greg Young, forskningschef för Gartner.

SuperMassive E10100 är tillgänglig från och med april 2011. Övriga modeller väntas finnas tillgängliga under tredje kvartalet 2011. Rekommenderat cirkapris från 590 000 SEK ex moms (E101000) till 2 300 000 SEK (E10800) ex moms.

För mer information om SuperMassive-serien, se http://www.sonicwall.com/us/products/SupeMassive_Series.html

För mer information:
Jan Hindolff
Manager Nordic, SonicWALL
Mobil: +46 (0)73-377 72 40
E-post: jhindolff@sonicwall.com

Lovisa Fredriksson
Cloudberry Communications
Mobil: +46 (0)73-433 31 10
E-post: lovisa@cloudberry.se

Bilder:

E10000 Series:

E10100:

E10800:

Om SonicWALL
SonicWALL utvecklar avancerade intelligenta nätverk- och datasäkerhetslösningar som anpassar sig till företags växande behov och nya typer av hot. SonicWALL:s produkter använder sin prisbelönta hårdvara, mjukvara och virtuella lösningar för att spåra och kontrollera applikationer, samt skydda nätverk från intrång och attacker med skadlig kod. SonicWALL:s lösningar används av små och stora företag världen över. För mer information se www.sonicwall.com.