SonicWALL

SonicWALL utvidgar skydd och säkerhet för fler avdelningar och kontor med nästa generation brandväggar

Pressmeddelande   •   Nov 07, 2011 18:02 CET

Network Security Appliance 220- och 250M-serien ger ökad säkerhet, förbättrad övervakning och kontroll av program, samt ett effektivare nätverk

Stockholm. 7 november 2011. SonicWALL, ledande leverantör av nätverkssäkerhet och skydd av datatrafik, introducerar nu två högpresterande applikations övervakande brandväggar för företagets alla lokalkontor samt för små och medelstora företag (SMB). NSA 220 och NSA 250M-serien levererar en svårslagen kombination av säkerhet, prestanda och pris i sin klass och nästa generations brandväggar.

NSA 220- och 250M-serien ger brandvägsskydd med integrerat skydd mot intrång, omfattande gateway anti-malare-tjänster och applikations övervakning och kontroll. Båda enheterna är tillgängliga som dual-band trådlösa modeller. NSA 250M-serien stödjer flera andra moduler som T1/E1, ADSL (tillägg A och B), 2 GbE SFP och LAN Bypass för att ytterligare utvidga sin flexibilitet och reducera underhållskostnader genom konsolidering av utrustning.

Samtidigt som de nya modellerna ger ökad säkerhet för lokala och mindre kontor utan att kompromissa på prestanda, tillåter enheterna de it-ansvariga att administrera och hantera nätverksanvändande av till exempel sociala medier som tar upp bandbredd och onödiga resurser. Verktyget tillåter en nätverksadministratör att låta marknadsavdelning nå ut till kunder via Facebook men kan samtidigt blockera funktioner som att spela spel via nätet under arbetstid.

– I arbetsmiljöer med utspridda kontor  måste säkerheten i periferin vara lika säker som nära kärnan. Med lanseringen av NSA 220 och 250M, får alla avdelningar full insyn i användningen av nätverket inklusive SSL-krypterad trafik samtidigt som de kan ta kontroll över alla program i nätverket. SonicWALL står som ledande leverantör att erbjuda denna skannings-möjlighet i denna klass av brandväggsprodukter, säger Jan Hindolff, Regional Sales Manager för Norden, SonicWALL.

NSA 220- och 250M-serien erbjuder avancerad analys av datatrafiken för detaljrik insikt i trafiken och användandet av program, bandbreddsutnyttjandet och säkerhetshot för felsökning och dataanalys, både i realtid och historiskt via syslog, IPFIX- och NetFlow exporterad datadata. I tillägg kan NSA 220 och 250M integreras tätt med SonicWALLs nyligen lanserade WAN-accelererande enheter, och reducera nätverkstrafik och väntetid mellan externa kontor och avdelningar.

Nyckelfunktioner för SonicWALL NSA 220- och 250M-serien

SonicWALL NSA 220- och 250M-serien är nästa generations högpresterande brandväggar och ger företag som är geografiskt utspridda möjligheten att öka säkerheten på lokala kontoren både med Frontline-säkerhet samt ökad program- och användarkontroll utan att kompromissa med prestandan i nätverket.

SonicWALL Application Intelligence, Control and Visualization gör det möjligt att visa och kontrollera bandbredds-krävande och potentiellt farlig trafik och användning av program över nätverket, även på kontor som ligger långt ifrån varandra.

SonicWALL Clean Wirelessmöjlighet att integrera dual-band trådlöst eller via SonicWALL SonicPoint trådlösa accesspunkter som ger kraftig och säker 802.11a/b/g/n 3x3 MIMO-trådlös, och gör det möjligt att skanna etter trådlösa tillgångspunkter i enlighet med PCI DSS.

SonicWALL Clean VPNlevererar integrerad säker extern tillgång via site-till-site IPSec VPN eller finfördelad, användarvänlig SSL VPN.

SonicWALL WAN Acceleration aktiverad av SonicWALLs WXA-serie, ökar filöverföringshastigheten mellan externa lokalkontor och ger säker optimering av nätverket.

Integrerad support av moduler (på enheter i NSA 250M- och NSA 250M-W-serien) reducerar underhållskostnader genom förstärkning av utrustningen, och ger till flexibilitet med stöd för SFP, T1/E1, ADSL (tillägg A och B) samt LAN bypass-moduler.

Tillgänglighet

SonicWALL NSA 220-serien är tillgänglig för omgående leverans.

SonicWALL NSA 250M-serien är tillgänglig för omgående leverans.

Läs mer om nya Network Security Appliance 220-​​ och 250M-serien.

För fler nyheter om Dynamic Security och Next-Generation Networks, följ SonicWALL på LinkedIn, Facebook og Twitter

SonicWALL utvecklar avancerade intelligenta nätverk- och datasäkerhetslösningar som anpassar sig till företags växande behov och nya typer av hot. SonicWALL:s produkter använder sin prisbelönta hårdvara, mjukvara och virtuella lösningar för att spåra och kontrollera applikationer, samt skydda nätverk från intrång och attacker med skadlig kod. SonicWALL:s lösningar används av små och stora företag världen över. För mer information se www.sonicwall.com.