Capitol Music Group Sweden

Sonja Aldén släpper julalbum och åker på kyrkoturné!

Pressmeddelande   •   Sep 25, 2014 11:18 CEST

Den 14 november släpps Sonja Aldéns första egna julskiva, ”Jul i andlighetens rum”, som följs upp av en kyrkoturné i julens tecken.

Det nya albumet och turnén är en naturlig uppföljare till förra årets skiva och vårens turné, ”I andlighetens rum”, som fick ett fantastiskt mottagande. Den magi och den ton som Sonja, producenten Ollie Olson, David Lindgren Zacharias och de övriga musikerna satte an på förra albumet, har de med råge lyckats återskapa på "Jul i andlighetens rum". Även detta är en mycket personlig skiva där Sonja, med sin fantastiska röst och musikalitet, tolkar några av våra starkaste och mest älskade julsånger som bland annat Ave Maria, Koppången, Bereden väg för Herran och Stilla natt. Albumet innehåller också en del nyskrivet material.

Precis som under vårens turné tar Sonja med sig David Lindgren Zacharias på piano och skapar julstämning och en känsla utöver det vanliga.

Turnédatumen är:
27/12 – Karlstad, Grava Kyrka
28/12 – Klockrike, Klockrike Kyrka
29/12 – Göteborg, Masthuggskyrkan
2/1 – Grythyttan, Grythyttans Kyrka
3/1 – Kisa – Kisa Kyrka
4/1 – Skara – Domkyrkan
5/1 – Storfors, Bjurtjärn Kyrka
6/1 – Orsa, Orsa Kyrka

Turnén görs i samarbete med Sangré Event.

För Sonja har förfrågningar om att spela i kyrkor konstant ökat. Ett faktum som tilltalar henne, inte minst då kyrkorummet passar så bra i konsertsammanhang.

– I kyrkan blir det väldigt intimt och nära. Texterna får största möjliga utrymme och man kan lyssna nyanserat. I kyrkorummet bor också en känsla av att man öppnar sig för intryck och information, för budskap. I alla fall känner jag så. Akustiken, som ofta får tonerna att klinga särskilt vackert, gör också sitt till, säger Sonja.

Biljetterna släpps den 27/9 och finns på Ticnet

Lionheart Music Group etablerades under namnet Lionheart Records 1990 och har sedan dess haft stora framgångar såväl på hemmaplan som internationellt. Tillsammans med artist- och managementbyrån MLP och förlaget Lionheart Music har vi ända från starten haft en unik ställning i svenskt nöjesliv, då vi alltid har kunnat erbjuda våra artister och låtskrivare – och även våra samarbetspartners – en helhetslösning. Under 2012 bytte också MLP namn till Lionheart Music Group, vilket gör vår arbetsmodell ännu tydligare! Inom musikutgivningen ingår också lablarna SoFo Records och Kavalkad. Sedan augusti 2007 är vi ett fristående bolag inom Universal Music-koncernen, världens största skivbolag.