Sony Sverige.

Sony 8GB Microvault Pro: Rymlig och snygg USB-hårddisk i kreditkortsstorlek

Pressmeddelande   •   Mar 06, 2006 17:29 CET

Ännu större lagringskapacitet och ett elegant yttre i blank metall. Det är några av nyheterna för 8GB Microvault Pro, det senaste tillskottet i Sonys serie med små, smidiga USB-hårddiskar.

Hela enheten är inte större än ett kreditkort, men rymmer ändå en 1-tums hårddisk på 8 gigabyte och en unik, utfällbar USB-kontakt som kan anslutas direkt i en dator. Höljet har en ny, slimmad design i högblankpolerad metall som både ger ett gott skydd och ett elegant utseende.

Microvault Pro ger en säker, mycket lätthanterad och snygg lösning för dem som behöver ha med sig större datamängder i fickformat.

Den ultraportabla USB-hårddisken levereras med Sonys Auto Sync-programvara förinstallerad. Programvaran säkerställer att användaren alltid har de senaste och mest uppdaterade versionerna av sina filer med sig. Den gör det också möjligt att återskapa upp till tio tidigare versioner av de filer som lagrats på Microvault Pro-hårddisken.

SLUT

Pris, 8GB Microvault Pro: Ca 2 250 kronor (inkl moms)
Lansering på marknaden: Mars 2006.

För ytterligare information, kontakta:
Rikard Andersson, 08-585 450 00, 070-959 89 95, rikard.andersson@sony.se

Om Sony
Sony tillverkar produkter inom audio-, video-, kommunikations- och informationsteknik för konsument- och proffsmarknaden över hela världen. Sony har med sina musik-, bild-, spel- och onlineverksamheter en unik position att vara ett av de ledande varumärkena inom konsumentprodukter.
Sony-koncernens försäljning för räkenskapsåret som slutade den 31 mars 2005 uppgick till 53,43 miljarder euro (7 160 miljarder yen).Koncernen har 151 400 medarbetare världen över.
I Europa nådde Sony en försäljning på 12,03 miljarder euro (1 613 miljarder yen) under räkenskapsåret som slutade den 31 mars 2005, baserat på en genomsnittlig växelkurs under samma period på 134 yen på 1 euro.
Sony Europe, med huvudkontor i Sony Center vid Potsdamer Platz i Berlin, svarar för företagets europeiska affärsverksamhet inom elektronik och nådde en försäljning på 8,87 miljarder euro under räkenskapsåret som slutade den 31 mars 2005. Mer information om Sony finns på www.sony.se eller www.sony-europe.com.

– Denna release är distribuerad från Sony Sverige, Lennart Thulin, Press/PR
lennart.thulin@norsholmen.se, 08-585 45 000, eller mobiltelefon 0705-106 106.