Sony Sverige.

Sony Ericsson HBH-PV700: Nytt Bluetooth-headset som passar alla

Pressmeddelande   •   Okt 10, 2005 10:35 CEST

Sony Ericsson lanserar i dag HBH-PV700 – ett nytt Bluetooth-headset som kan användas av alla, i alla situationer, dygnet runt. Headsetet klarar upp till fem timmars taltid och 150 timmars passningstid. Det har mycket bra ljudkvalitet och en justerbar öronbygel som gör att den kan bäras bekvämt under lång tid.

HBH-PV700 har alla de avancerade röststyrningsfunktioner som finns i Sony Ericssons Bluetooth-utrustade mobiltelefoner, förpackat i ett snyggt och klart överkomligt headset. Det klarar att hantera röstuppringning av upp till 50 mottagare och gör det därmed lättare för användaren att svara på eller avvisa samtal med enbart röstkommandon. Det går även att med rösten styra vilken profil som telefonen ska ställas in på och att aktivera telefonens inspelningsfunktion. Designen går i vitt och limegrönt, något som nu sätter lite färg på headset-marknaden.

– Den här senaste medlemmen i vår familj av Bluetooth-headset erbjuder beprövad Sony Ericsson-teknik i ett färgglatt utförande. HBH-PV700 är mycket konkurrenskraftigt prissatt och därmed överkomligt för alla som vill kunna hantera sina samtal helt trådlöst, säger produktmarknadschefen Torbjörn Dehlén.

HBH-PV700 väger endast 23 gram och kan användas tillsammans med Bluetooth-utrustade telefoner från både Sony Ericsson och andra leverantörer. Headsetet har den nya systemanslutningen Fast port, och börjar säljas i butikerna under fjärde kvartalet 2005.

Sony Ericsson var först på marknaden med att lansera Bluetooth-headset kommersiellt. Företaget har sedan dess behållit sin ledande ställning inom trådlös teknik. HBH-PV700 bygger på många års forskning och utveckling och är det senaste tillskottet i Sony Ericssons breda utbud av Bluetooth-headset.

Per Alksten, Nordisk produktmarknadschef, Sony Ericsson
Telefon: 070–216 42 91, e-post: per.alksten@sonyericsson.com

Peter Bodor, Informationsansvarig, Sony Ericsson
Telefon: 070-248 43 72, e-post: peter.bodor@sonyericsson.com