Phone House

Sony Ericsson toppar listan - nya produkter lanserades idag

Pressmeddelande   •  Sep 03, 2003 11:20 CEST

Sony Ericsson T610 vägrar släppa greppet om topplaceringen på The Phone House (tidigare GEAB) försäljningslista. Totalt sett säljs det fler Sony Ericsson telefoner än Nokia för tillfället.

Idag lanserade Sony Ericsson nya modeller, bland annat en vassare modell av storsäljaren T610, med namnet Sony Ericsson Z600.

-Med de nya produkterna har Sony Ericsson alla möjligheter att
behålla greppet i Sverige, men även att öka internationellt, säger Daniel Lindholm, marknadsdirektör på The Phone House.

Under hösten kommer flera spännande produkter, bland annat nyheter från Samsung med bättre färgskärmar. Många av de kommande telefonerna har så kallad TFT (TFD) skärm, vilket ger bättre bild även i dagsljus.

-De nya telefonerna från Sony Ericsson kan kombinera det bästa av två världar. Av tradition har bra skärmar kommit från tillverkare i Asien, men nordiska mobiltelefonmärken har länge varit ledande på den lokala marknaden. Nu kanske vi börjar se frukten av Sony Ericssons samarbete, avslutar Daniel.

"TIO I TOPPLISTAN" ANTAL ENHETER I AUGUSTI - THE PHONE HOUSE (föregående månads placering inom parentes)

1. (1) SONY ERICSSON T610 med inbyggd kamera
2. (3) SONY ERICSSON T68i
3. (2) NOKIA 6610
4. (4) SONY ERICSSON T100
5. (6) SONY ERICSSON T200
6. (11) NOKIA 3510i
7. (7) NOKIA 5210
8. (13) SONY ERICSSON T310
9. (17) SAMSUNG A800
10. (14) NOKIA 5100

Läs mer om våra produkter på www.phonehouse.se Där finns även bilder att ladda ned.

För mer information kontakta:
Daniel Lindholm, Marknadsdirektör
daniel.lindholm@phonehouse.se

The Phone House (tidigare hette vi GEAB The Phone House) är idag Sveriges största oberoende återförsäljarkedja inom mobiltelefoner och står för cirka 12 procent av den svenska marknaden. Vi är ett miljöcertifierat företag enligt ISO 14001 normen och har 220 anställda och 55 butiker i Sverige. Våra ägare är The Carphone Warehouse, Europas största affärskedja inom telefoni och noterat på Londonbörsen. I Europa går de drygt 1 100 butikerna under namnet "The Phone House".