Sony Sverige.

Sony lanserar ett nytt professionellt system för ID- och körkortsbilder

Pressmeddelande   •   Nov 21, 2006 11:23 CET

Sonys UPX-C100 är en lättanvänd lösning till rimligt pris för butiker inom
foto och radio-tv.

Sonys UPX-C100 är ett professionellt, digitalt utskriftssystem för butiker som vill ta del av den lönsamma marknaden för ID- och körkortsbilder utan att behöva göra en för hög investering. Det senaste tillskottet i Sonys sortiment av ID-fotolösningar, som också inkluderar UPX-C200, understryker Sonys satsning på att ge företag enkla och effektiva lösningar för att komma in på ID-foto marknaden.

UPX-C100-systemet består av en digital fotoskrivare, som ger utskrifter med fotokvalitet, och en digital stillbildskamera som kopplas ihop med varandra via en USB-kabel.

Kennet Agnebo, produktchef på Sony Sverige, säger: “Print by Sony-serien utvecklas ständigt för att möta kraven på utskrifter med fotokvalitet till en låg kostnad”. UPX-C100 är en högkvalitativ men ändå enkel lösning för butiker som vill starta försäljning av ID och körkortsbilder.”

Hög kvalitet, mångsidig och enkel att använda
UPX-C100 ger skarpa, högupplösta bilder, med mycket hög kvalitet i tre olika bildstorlekar , vilket gör att man kan skapa olika sorters utskrifter inklusive en kombination av 30 olika bildstorlekar. Den har också en snabb och modern utskriftsteknologi, s.k. sublimeringsteknik, som ger utskrifter i fotokvalitet med skarpa och levande färger i naturliga färgskalor.
UPX-C100 är enkel att sköta både när det gäller att ta bilder och skriva ut dem. Alla funktioner – inklusive justering av bildstorleken – kan enkelt skötas från den digitala stillbildskameran. Kameran har en Auto Review-funktion som gör att man kan se den senast tagna bilden medan kameran fortfarande är i kameraläge. Denna innovativa funktion sparar tid eftersom man, i motsats till de flesta andra digitala system, inte behöver växla mellan kamera och visningsläge för att titta och skriva ut.

Med Sony PrimeSupport har man en extra säkerhet då det ingår låneutrustning, fri telefon- support samt 2 års garanti. PrimeSupport är en mycket uppskattad tjänst av alla som använder Sonys ID-kortsystem eftersom man kan vara säker på att inte stå utan en kamera eller printer ifall service behövs.

SLUT

Ca pris: 9 900 kronor exkl moms och
inkl 2 års PrimeSupport.

Lansering på marknaden: November 2006

För ytterligare information, kontakta Sony Sverige:
Kennet Agnebo, 08-585 450 87, 070-833 55 88, kennet.agnebo@sony.se

Om Sony
Sony tillverkar produkter inom audio-, video-, kommunikations- och informationsteknik för konsument- och proffsmarknaden över hela världen. Sony har med sina musik-, bild-, spel- och onlineverksamheter en unik position att vara ett av de ledande varumärkena inom konsumentprodukter.
Sony-koncernens försäljning för räkenskapsåret som slutade den 31 mars 2005 uppgick till 53,43 miljarder euro (7 160 miljarder yen).Koncernen har 151 400 medarbetare världen över.
I Europa nådde Sony en försäljning på 12,03 miljarder euro (1 613 miljarder yen) under räkenskapsåret som slutade den 31 mars 2005, baserat på en genomsnittlig växelkurs under samma period på 134 yen på 1 euro.
Sony Europe, med huvudkontor i Sony Center vid Potsdamer Platz i Berlin, svarar för företagets europeiska affärsverksamhet inom elektronik och nådde en försäljning på 8,87 miljarder euro under räkenskapsåret som slutade den 31 mars 2005. Mer information om Sony finns på www.sony.se eller www.sony-europe.com.

– Denna release är distribuerad från Sony Sverige, Lennart Thulin, Press/PR
lennart.thulin@norsholmen.se, 08-585 45 000, eller mobiltelefon 0705-106 106.