Sony Sverige.

Sony och Mandarina Duck i samarbete: VAIO-datorerna får finkostym från Mandarina Duck

Pressmeddelande   •   Nov 09, 2006 13:00 CET

Sony har inlett ett samarbete med italienska Mandarina Duck, trendledande accessoar- och väskdesigner med 30 år i branschen.

Mandarina Duck har tagit fram en helt ny väskserie exklusivt för VAIOs notebook-datorer, som ett tidsenligt och moderiktigt alternativ till standardväskan.

Den lika praktiska som eleganta väskan är tillverkad i en kombination av nylon och läder och lanseras i hela Europa under hösten.

Det är klar hitvarning på den specialdesignade italienska väskan och förhoppningen är att många VAIO-ägare inte kommer att tveka att bära och visa upp sin favoritdator ekiperad i en äkta Mandarina Duck. Trendmedvetna damer och herrar i höstens vimmel kan därmed addera ytterligare ett attribut till sin framtoning, väl medvetna om att den över axeln nonchalant hängda väskan är klart värdig sitt innehåll.

SLUT

Pris: Ca 2 000 kr inkl moms
Lansering på marknaden: November 2006.

För ytterligare information, kontakta Sony Sverige:
Weronica Lium, Sony Sverige, Tel 08-585 45 029, 0705-55 39 53
weronica.lium@eu.sony.com

Om Sony
Sony tillverkar produkter inom audio-, video-, kommunikations- och informationsteknik för konsument- och proffsmarknaden över hela världen. Sony har med sina musik-, bild-, spel- och onlineverksamheter en unik position att vara ett av de ledande varumärkena inom konsumentprodukter.
Sony-koncernens försäljning för räkenskapsåret som slutade den 31 mars 2006 uppgick till 54,96 miljarder euro (7 475 miljarder yen). Koncernen har 156 500 medarbetare världen över.
I Europa nådde Sony en försäljning på 12,61 miljarder euro (1 715 miljarder yen) under räkenskapsåret som slutade den 31 mars 2006, baserat på en genomsnittlig växelkurs under samma period på 136 yen på 1 euro.
Sony Europe, med huvudkontor i Sony Center vid Potsdamer Platz i Berlin, svarar för företagets europeiska affärsverksamhet inom elektronik och nådde en försäljning på 8,22 miljarder euro (1 118 miljarder yen) under räkenskapsåret som slutade den 31 mars 2006.
Mer information om Sony finns på www.sony.se eller www.sony-europe.com.

– Denna release är distribuerad från Sony Sverige, Lennart Thulin, Press/PR
lennart.thulin@norsholmen.se, 08-585 45 000, eller mobiltelefon 0705-106 106.