Sony Sverige.

Sony utökar satsningen på kommunikation

Pressmeddelande   •   Nov 27, 2006 16:28 CET

Björn Adméus har tillsatts som marknadsansvarig inom Sony Professional Solutions i Sverige. Han är sedan tidigare produktchef för Sonys övervakningssystem. Samtidigt som han behåller den uppgiften så tillkommer nu uppgiften att förbättra informationsflödet och koordinera marknadsföringen gentemot återförsäljare och marknad.

- Mitt jobb är att se till att våra produkter och system från de olika avdelningarna syns på marknaden, koordinera events och allt övrigt som gör att de olika avdelningarna når ut med sitt budskap både till återförsäljare och slutanvändare, säger Björn Adméus.

I Sony Professional Solutions ingår produktområdena övervakningssystem, media, display, medicin, retail och videokonferens.
Med den nya övergripande satsningen på kommunikation når man synergieffekter mellan de olika segmenten.

- Det här är också ett sätt att ytterligare skapa förståelse för hela vår bredd och styrka inom de olika segmenten både när det gäller produkter och systemlösningar. Det händer mycket just nu inom Sony. High Definition-tekniken (HD) växer mycket starkt och vi vill positionera Sony som ledande inom alla HD-format, säger Henrik Felixon som är affärsområdeschef för Sony Professional Solutions i Sverige.

-----------

-Denna text samt bild på Björn Admeus finns att hämta på www.newsonline.se/sony

För ytterligare information, kontakta Sony Sverige:
-Henrik Felixon, Affärsområdeschef, 08-585 450 30, 070-816 31 05, henrik.felixon@sony.se
-Björn Admeus, Produktchef, 08-585 450 00, 0708-93 82 22 bjorn.admeus@sony.se

Om Professional Solutions, Sony Europe
Professional Solutions Europe (PSE), en division inom Sony Europe, är en ledande leverantör av lösningar för bred horisontell kommunikation, AV/IT, liksom magnetisk och optisk lagring. PSE:s marknadssegment, lösningar, service och supportavtal, är riktade mot organisationer inom hälsovård, media, nätverksvideoövervakning, detaljhandel, transport och stora mötes- och tävlingsplatser. Komponenter såsom kamerasensorer och moduler, displayer, batterier och halvledare riktar sig till OEM-tillverkare och systembyggare. Sonys Professional Solutions erbjuder sina kunder tillgång till expertkunskap hos välutbildade yrkesmän i alla europeiska länder, liksom den bästa hårdvaran, servicen och de bästa resurserna från andra organisationer. För mer information gå in på www.sonybiz.net.

Om Sony
Sony tillverkar produkter inom audio-, video-, kommunikations- och informationsteknik för konsument- och proffsmarknaden över hela världen. Sony har med sina musik-, bild-, spel- och onlineverksamheter en unik position att vara ett av de ledande varumärkena inom konsumentprodukter.
Sony-koncernens försäljning för räkenskapsåret som slutade den 31 mars 2005 uppgick till 53,43 miljarder euro (7 160 miljarder yen).Koncernen har 151 400 medarbetare världen över.
I Europa nådde Sony en försäljning på 12,03 miljarder euro (1 613 miljarder yen) under räkenskapsåret som slutade den 31 mars 2005, baserat på en genomsnittlig växelkurs under samma period på 134 yen på 1 euro.
Sony Europe, med huvudkontor i Sony Center vid Potsdamer Platz i Berlin, svarar för företagets europeiska affärsverksamhet inom elektronik och nådde en försäljning på 8,87 miljarder euro under räkenskapsåret som slutade den 31 mars 2005. Mer information om Sony finns på www.sony.se eller www.sony-europe.com.

– Denna release är distribuerad från Sony Sverige, Lennart Thulin, Press/PR
lennart.thulin@norsholmen.se, 08-585 45 000, eller mobiltelefon 0705-106 106.