Sony Sverige.

Sony VAIO CS11: Nya bärbara med ett vackert yttre och ett intelligent inre

Pressmeddelande   •   Sep 23, 2008 14:26 CEST

Med nya VAIO CS11-serien fortsätter Sony att utforska skärningspunkten mellan teknik och mode. Resultatet är strikt VAIO: Vackra färger, former som passar handen och stimulerar sinnena, samt teknik som kopplar upp, underhåller och fascinerar.

Med VAIO CS11 är formen en viktig del av funktionen. De matchande färgerna går igenom hela designen, från ytterhöljet till handlovsstödet och alla synliga ytor. Allt är också omsorgsfullt utformat, från den enskilda tangentens form till touchkontrollerna för ljud och bild som aktiveras när man snuddar vid dem. Resultatet är syn- och känselupplevelse som går utanpå det vanliga.

Den medföljande programvaran omfattar inbyggda intelligent lösningar som gör det lättare att skapa och organisera sin digitala underhållning. I VAIO Music Box ingår t ex "12 Tone Analysis"-systemet som kan kategorisera en hel musiksamling i 24 olika "sinnesstämningar", så att man automatiskt får spellistor som passar alla olika stunder av dagen. VAIO Movie Story utnyttjar en ännu mer avancerad metod för att skapa heminspelad video med ett professionellt resultat. Funktionen matchar valt tema och musikstil med videoklipp och bilder, och lägger sedan till specialeffekter, övergångar och synkroniserad musik. Det går att lägga till så mycket eller så lite man vill med hjälp av enkla men kraftfulla redigeringsfunktioner, i kombination med den egna känslan.

Videosamtal är lätta att genomföra med den inbyggda MOTION EYE-kameran i bildskärmsramen. Med VAIO Camera Capture-funktionen går det även att ta stillbilder med en enkel knapptryckning. Bilderna kan sedan förses med t ex olika ramar för att addera lite mer stil eller bara på kul.

Toppmodellen VGN-CS11Z/R har en inbyggd Blu-ray Disc-spelare, som gör det möjligt att titta på de senaste HD-filmerna på datorns superskarpa färgrika X-black LCD-skärm. - Det här är som en kompanjon, inte ett verktyg, säger Weronica Lium som är nordisk produktmarknadschef för VAIO. Om man bara behöver verktyg, så finns det många att välja bland. Men vill man ha något alldeles speciellt, som sticker ut i mängden, så är CS11 lösningen. Den är fräsch och färgstark, och formen är en del av dess attraktion. Men den är också lika smart som den är snygg. Den blir en del av en livsstil, som gör det möjligt att både hålla kontakt, sköta sin digitala värld och ha kul - samtidigt.

För produktinformation, vänligen se bifogat worddokument

SLUT

Pris VAIO VGN-CS11Z/R: 13 000 kronor (inkl moms)

Lansering på marknaden:Oktober 2008.

För Miljöinformation 3P, vänligen se bifogat worddokument.

För ytterligare information, kontakta:

Weronica Lium, 08-585450 29, 0705-55 39 53, weronica.lium@sony.se

Bilder finns att hämta på Newsdesk, via länk på www.sony.se/press

Om Sony:

Sony tillverkar produkter inom TV- audio-, video-, kommunikations- och informationsteknik för konsument- och proffsmarknaden över hela världen. Sony har med sina musik-, bild-, spel- och onlineverksamheter en unik position att vara ett av de ledande varumärkena inom digital underhållning.

Sony-koncernens försäljning för räkenskapsåret som slutade den 31 mars 2008 uppgick till 55,44 miljarder euro (8 871 miljarder yen), baserat på en genomsnittlig växelkurs under verksamhetsåret på 160 yen på 1 euro. Koncernen har ca 180 500 medarbetare världen över.

I Europa nådde Sony en försäljning på 12,73 miljarder euro (2 328 miljarder yen) under räkenskapsåret som slutade den 31 mars 2008. Sony Europe, med huvudkontor i Sony Center vid Potsdamer Platz i Berlin, svarar för företagets europeiska affärsverksamhet inom elektronik och nådde under samma period en försäljning på 9,55 miljarder euro.

Mer information om Sony finns på www.sony.se eller www.sony-europe.com.

Denna release är distribuerad från Sony Sverige, Lennart Thulin, Press/PR

lennart.thulin@norsholmen.se, 08-585 45 000, eller mobiltelefon 0705-106106.